وزیر اقتصاد در نشست فراکسیون مستقلین مجلس:

دولت بنای دست کردن در جیب مردم ندارد

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در تشریح نشست این فراکسیون اظهار داشت: در این نشست وزیر امور اقتصاد حضور داشت و گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

 دولت بنای دست کردن در جیب مردم ندارد
کد خبر: 528790
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۶:۵۳:۴۸

محمدعلی محسنی بندپی سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست صبح امروز (یکشنبه 5 دی) این فراکسیون اظهرا داشت: در این نشست سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور داشت و گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور به نمایندگان مجلس ارائه کرد. 

وی به نقل از وزیر اقتصاد افزود: تمام تلاش تیم اقتصادی دولت سیزدهم برای کنترل قیمت ها و ثبات وضعیت معیشتی مردم است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد: خاندوزی در این نشست گفت دولت تحت هیچ شرایطی بنا ندارد دست در جیب مردم کرده و فشار را بر مردم به خصوص تولیدکنندگان بیشتر کند.

وی در ادامه با بیان اینکه به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی درصد مالیات تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته کاهش یافته اظهار داشت: مالیات بیشتر برای کسانی است که درآمدهای هنگفت و فرار از مالیات داشته اند همچنین دولت پیگیر است با دلالان داخلی و خارجی به طور جدی برخورد کرده و مانع دخالت آنها در وضعیت ارز و بی ثباتی آن شود.

محسنی بندپی ادامه داد: خاندوزی همچنین درباره مذاکرات و تأثیر آن در وضع اقتصاد کشور گفت که مذاکره را برای مذاکره نمی خواهیم و برای باز کردن گره های اقتصادی مردم بوده لذا یک تیم اقتصادی قوی برای نخستین بار تیم مذاکره کننده را همراهی کرده است.

وی همچنین با اشاره به یکی از نگرانی ها نمایندگان درباره حذف ارز 4200 تومانی از نهاده های دامی و دارو بود که نوسانات قیمت می افزاید، اظهار داشت: وزیر اقتصاد اطمینان داد دولت با اختصاص یارانه ریالی به سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت قصد دارد تا محدودیت ارز فشاری به مردم وارد نکند همچنین قول داد که منابع بیشتری در این خصوص تخصیص دهند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رشد 8 درصدی اقتصاد کشور، 4.3 درصد سرمایه گذاری و 17 درصد بهره وری یکی از اهداف است که تیم اقتصادی دولت برنامه های مفصلی برای آن خواهند داشت و تلاش دارند این موضوعات را تقویت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها