کارمزد انتقال تتر چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟

کارمزد انتقال تتر با توجه به پلت فرم یا صرافی مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد، به همین خاطر معامله گران پیش از انتقال لازم است کارمزد صرافی مورد نظر را بررسی کنند.

 کارمزد انتقال تتر چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟
کد خبر: 604274
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۹:۰۲:۰۹

هزینه انتقال Tether تحت تاثیر سیاست‌های صرافی های ارز دیجیتال، مقدار و ازدحام شبکه قرار دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب استقبال معامله‌گران از خرید و فروش تتر شده این است که USDT درواقع یک استیبل کوین بوده و احتمال اینکه قیمت آن، تحت تاثیر نوسانات تغییر یابد، بسیار کم است. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی درباره کارمزد انتقال تتر در اختیار شما قرار دهیم.

تتر و کارمزد انتقال آن

ارز دیجیتال تتر یک توکن محسوب می‌شود و از نظر ارزش بازار، در جایگاه سوم قرار می‌گیرد؛ اما در این میان این توکن یک فرق بزرگ با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم دارد. در واقع تتر نوسانات قیمتی بالایی ندارد و ارزش آن همواره در تناظر یک به یک با قیمت یک دلار است.

با اینکه هدف تتر این است که همواره معادل ۱ دلار قیمت داشته باشد؛ اما نمی‌توان گفت که همیشه این قیمت تتر معادل مقدار ثابت یک دلار است. بنابراین، این عقیده که «قیمت تتر به هیچ عنوان درگیر نوسان نمی‌شود» درست نیست؛ باید گفت که این نوسان به قدری پایین است که با تغییر قیمت سایر ارزهای دیجیتال قابل مقایسه نیست. به عنوان نمونه، هنگامی که یکی از شاخص‌ترین کوین‌ها در سال ۲۰۲۲ سقوط کرد، قیمت استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها متزلزل شد و تتر نیز برای مدتی به عدد ۹۷ سنت کاهش یافت.

بررسی ویژگی های رمز ارز تتر

«تتر» به دلیل ویژگی‌ها و مزایای مهمی که دارد، مورد توجه افراد فعال در حوزه ارز دیجیتال قرار گرفته است. اگر قصد خرید این توکن را دارید می‌توانید آن را از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس خریداری کنید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم تتر می‌پردازیم:

  • با توجه به نقدشوندگی بالای تتر، کاربران قادرند تا به راحتی تتر را به پول نقد تبدیل کنند
  • عرضه این ارز دیجیتال نامحدود است
  • نمی‌توان تتر را از طریق ماینینگ به دست آورد
  • تتر بزرگترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است

aaaa

 

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال تتر

با توجه به پذیرش و استقبال زیاد تتر در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران دنیای ارزهای دیجیتال، اکثر بلاکچین‌های موجود در صنعت رمزارز‌ها تتر را بر بستر خود راه‌اندازی کرده‌اند. اما به طور کلی، تتر در چهار بلاکچین زیر بیشترین کاربرد را دارد:

  • تتر بر بستر اتریوم: ERC-20
  • تتر بر بستر ترون: TRC20
  • تتر بر بستر بایننس اسمارت چین: Bep20

کارمزد انتقال تتر چیست؟

هر نقل و انتقال دارایی با هزینه همراه است که اصطلاحاً کارمزد نام‌گذاری می‌شود. کارمزد معاملات و انتقال دارایی‌ها در هر بازاری به منظوری خاص صرف می‌شود. معمولا کارمزد در فضای رمزارزها در مقایسه با تراکنش‌های امن و سریعی که به کاربران خود ارائه می‌دهند، بسیار مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود.

در این بین، «تتر» به عنوان یکی از بهترین و مشهورترین استیبل‌ کوین‌ها در مارکت ارز دیجیتال، حجم بیشتری از تبادلات را به خود اختصاص داده است و به شکل گسترده‌ای در تبادلات همتابه‌همتا «P2P» نقش دارد. از این استیبل کوین در تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر، وثیقه برای پلتفرم‌های وام‌ دهی و استقراض و... استفاده می‌شود. از همین جهت، چندان جای تعجبی ندارد که میزان کارمزد تتر از اهمیت فراوانی برخوردار باشد.

حین نقل و انتقال تتر مبلغی از حساب شما به عنوان کارمزد، توسط صرافی کسر خواهد شد که این مبلغ بابت بهره‌گیری از خدمات و زیرساخت‌هایی است که صرافی یا بلاک‌ چین برای کاربران فراهم می‌کند.

aaaaa

 

چرا کارمزد انتقال تتر را پرداخت می‌کنیم؟

از سال ۲۰۱۴ که تتر پا به عرصه گذاشت، این استیبل کوین به یکی از محبوب‌ترین ارزهای باثبات دنیا تبدیل شد. مکانیزم انعطاف‌‌پذیر این کوین، امکان انتقال در چندین زنجیره را برای کاربران تتر فراهم کرده است. تیم توسعه‌دهنده این استیبل کوین نیز با دریافت کارمزد از کاربران و پرداخت آن به شبکه از زیرساخت‌های ارائه شده پشتیبانی کنند. از سوی دیگر، ایجاد توکن‌های جدید و فرایند سوزاندن توکن‌های USDT به شکلی مستمر نیازمند نگهداری و نظارت مداوم است. از همین رو، هزینه این نگهداری از طریق وضع کارمزد و دریافت آن‌ها ممکن است.

روش محاسبه کارمزد انتقال تتر چگونه است؟

یکی از مسائل مهم درباره خرید یا فروش تتر، این است که میزان کارمزد آن چگونه محاسبه می‌شود. برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که محاسبه کارمزد یک تراکنش به عوامل گوناگونی وابسته است. تعدادی از این عوامل عبارتند از:

  • مکانیسم طراحی‌ شده در بلاک چین‌ها: هر کدام از بلاک‌ چین‌ها، برای حمایت از تاییدکنندگان و تراکنش‌ها، چهارچوب مخصوصی را تدوین کرده‌اند. بر همین اساس، برآورد هزینه هر جابه‌جایی مشخص می‌شود. بنابراین، متناسب با بلاکچینی که برای انتقال تتر از آن استفاده می‌کنید، کارمزد انتقال متفاوت خواهد بود.
  • قواعد هر صرافی: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعیین‌ کارمزد انتقال تتر، شرایطی است که هر صرافی برای کاربران مشخص کرده و البته این هزینه برای صرافی‌های گوناگون متفاوت است.
  • میزان شلوغی شبکه‌: میزان ترافیک شبکه‌ نیز یکی دیگر از موضوعات تأثیرگذار بر نقل و انتقال ارزهای دیجیتال است. این عامل می‌تواند بیشترین هزینه را به شما تحمیل ‌کند.

aaaaaa

انتقال تتر با کمترین کارمزد

یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که می‌توان فهمید کدام یک از صرافی‌های ارز دیجیتال کم‌ترین کارمزد انتقال تتر را دریافت می‌کند، استفاده از وب‌ سایت Cryptofeesaver است. به کمک آن می‌توانید علاوه بر انتخاب انواع توکن‌های گوناگون، میزان کارمزد آن‌ها را نیز در هر صرافی بررسی کنید.

همانطور که می‌دانید، تتر یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌هایی است که در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود. این رمزارز دارای پشتوانه‌ای قدرتمند است و از دارندگان خود در برابر نوسانات شدید قیمت محافظت می‌کند. اگر قصد خرید و فروش‌ این توکن را دارید می‎توانید این کار را با کمترین میزان کارمزد، از طریق صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس انجام دهید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان تتر خریداری کرد؟

برای خرید تتر می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ثبت‌نام کنید و مراحل احراز هویت خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه تکمیل کنید، سپس به دو صورت سفارش‌گذاری ساده و پیشرفته اقدام به خرید تتر کنید.

چرا تتر به عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود؟

قیمت تتر اغلب در تناظر یک به یک با ارزش یک دلار آمریکا است، از این رو یک استیبل کوین شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها