کد خبر: 591114
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۶:۵۸:۴۱
| |

آیا با خرید تتر هم می‌توان سود کرد؟

تتر با نماد USDT نخستین رمز ارز دنیا نیست. این رمز ارز همچنین نسبت به بیت کوین و اتریوم ارزش بازار کمتری دارد.

آیا با خرید تتر هم می‌توان سود کرد؟
کد خبر: 591114
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۶:۵۸:۴۱

تتر با اختلاف از سایر رمز ارزها، پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است؛ حتی افرادی که هیچ علاقه‌ای به سرمایه گذاری در کوین‌ها و توکن‌های رمزنگاری شده ندارند، از سال‌ها قبل به طور گسترده از USDT در مبادلات مالی خود استفاده می‌کنند. اما آیا امکان سود کردن با خرید و فروش تتر برای تریدرها میسر است؟ آیا می‌توان همانند دیگر رمز ارزها با خرید و فروش استیبل کوین تتر هم نوسان گرفت؟

تتر یک استیبل کوین است

یکی از انواع دسته‌بندی رمز ارزها استیبل کوین یا ارز پایدار محسوب می‌شود؛ قیمت این نوع ارزهای دیجیتال برابر یک دارایی دیگر است. اگرچه رمز ارزهایی برای تقلید قیمت دارایی‌هایی نظیر بشکه‌ نفت یا اونس طلا ایجاد شده‌اند، اما معروف‌ترین استیبل کوین‌ها نظیر تتر قیمت دلار آمریکا را دنبال می‌کنند؛ در ایران یا هر نقطه دیگر از جهان، هر واحد USDT برابر 1 دلار ایالات متحده ارزش دارد. البته امکان کسب سود از تتر با وجود قیمت ثابت آن میسر است.

برای ثابت نگه داشتن قیمت آنی تتر و در کل رمز ارزهای پایدار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها نظیر تتر، یو اس دی کوین و بایننس دلار دارای پشتوانه فیات هستند؛ شرکت مجری پروژه‌ آن‌ها، به ازای ایجاد یک توکن رمزنگاری شده در شبکه‌های بلاک چین، یک دلار آمریکا به عنوان پشتوانه در یک حساب بانکی ذخیره می‌کند. دو نوع دیگر ارزهای باثبات، الگوریتمی و با پشتوانه کریپتو محسوب می‌شوند.

تتر چه کاربردهایی دارد؟

اگرچه تتر تا امروز نقش زیادی در گسترش دنیای کریپتو ایفا کرده، اما کاربرد آن فراتر از بازار رمز ارزها است. در ادامه به بررسی گوشه‌ای از کاربردهای USDT خواهیم پرداخت.

ترید و معاملات ارز دیجیتال

222

مهمترین کاربرد تتر در حال حاضر، ایفای نقش دلار آمریکا در معاملات ارزهای دیجیتال است؛ تبدیل ارزهای دیجیتال خود به پول‌های فیات و خرید مجدد رمز ارزها با استفاده از پول‌های رایج دردسر زیادی برای تریدرها دارد. در این شرایط، آن‌ها علاوه بر اجبار برای پرداخت مستمر کارمزد، زمان زیادی را از دست خواهند داد. اما USDT خود یک رمز ارز است و می‌توان آن را داخل کیف پول‌ها یا صرافی‌های کریپتویی ذخیره کرد. نگهداری راحت، نوسان‌گیری و کسب سود از تتر را آسان‌تر کرده است.

ارز Tether در عمل نقش یک پناهگاه امن را برای تریدرها ایفا می‌کند؛ آن‌ها بعد از رسیدن به حد سود مورد نظر، رمز ارزهای خود را به تتر تبدیل می‌کنند. این یکی از روش‌های سود کردن با تتر است. معامله‌گران همچنین در صورت کاهش قیمت ارزهای دیجیتال پورتفولیوی خود از یک حد مشخص، برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به تبدیل آن‌ها به USDT می‌کنند. حین تصمیم برای ورود مجدد به بازارهای رمز ارزهای مختلف نیز در صورت داشتن تتر به جای پول نقد خیلی سریع‌تر می‌توان اقدام کرد. از آن جایی که در صرافی‌های ارز دیجیتال USDT رسما تبدیل به ارز پایه شده، حتی در صورت داشتن پول نقد نیز ابتدا باید آن را تبدیل به تتر کرد.

استفاده از تتر در پرداخت‌های عادی

با وجود ساخت بیت کوین به عنوان یک ارز الکترونیکی غیر متمرکز برای استفاده در پرداخت‌های روزمره، این ارز به خاطر داشتن نوسان‌های قیمت زیاد، کمتر به عنوان یک روش پرداخت مورد استقبال قرار گرفته است. در عوض بیشتر سرمایه گذاران آن را به چشم یک دارایی ذخیره ارزش و پوشش تورم نگاه می‌کنند. اما یک استیبل کوین نظیر تتر همیشه قیمت ثابتی دارد، به همین دلیل فروشندگان محصولات و ارائه‌دهندگان خدمات تمایل بیشتری نسبت به آن نشان می‌دهند.

ارز Tether فاقد یک بلاک چین اختصاصی برای خود است، اما این موضوع نه تنها یک محدودیت نیست، بلکه دسترسی آزادتری را برای کاربران فراهم کرده است؛ توکن‌های USDT تا امروز بر بستر بیش از 35 بلاک چین مختلف عرضه شده‌اند و روند افزودن آن به شبکه‌های بیشتر همچنان ادامه دارد. پس در هر شبکه دلخواه برای خود یا دریافت‌کننده، قادر به انتقال خواهید بود. گفتنی است تعدد بلاک چین‌های پشتیبانی‌کننده از USDT، شامل شبکه‌های دارای کارمزدهای پایین، کسب سود با نوسان‌گیری از تتر را آسان‌تر کرده‌اند.

انجام حواله‌های ارزی به سراسر دنیا

333

افراد زیادی بدون داشتن ذره‌ای علاقه به فعالیت در بازار رمز ارزها، در مبادلات داخلی و بین‌المللی خود شدیدا به تتر وابسته هستند. به لطف ذات غیر متمرکز و توزیع شده شبکه‌های بلاک چین می‌توان بدون دردسر، هر مقدار پول را از نقطه‌ای به نقطه دیگر دنیا انتقال داد. استفاده از تتر در مبادلات پولی علاوه بر کاهش کارمزدها، زمان را نیز از چند روز به چند ثانیه کاهش داده است.

اما مهمترین مزیت تتر برای ایرانی‌ها نه کسب سود، نه صرفه‌جویی در زمان و نه کاهش کارمزدها است؛ چراکه سیستم‌های بانکی رایج به خاطر تحریم‌ها به ایرانیان خدماتی ارائه نمی‌کنند، به همین دلیل انتقال پول به افراد ساکن دیگر کشورها یا مخصوصا دریافت پول از آن‌ها دردسرهای زیادی دارد. اما ویژگی ناشناس و غیر متمرکز بودن تراکنش‌های تتر و در کل رمز ارزها، تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است.

چطور می‌توان با خرید و فروش تتر سود کرد؟

شاید برای مردم ساکن کشورهای دارای اقتصاد باثبات، مخصوصا خود مردم آمریکا، سود کردن با تتر بی‌معنی و غیر ممکن باشد، اما این کار در ایران شدنی است؛ قیمت دلار در کشورمان، به دلایل مختلف، دائما در حال نوسان است، به طوری که طی پنج سال گذشته حدودا 10 برابر شده است. افراد زیادی اقدام به نوسان‌گیری با دلار می‌کنند. حال می‌توان با خرید و فروش تتر سود بیشتر و راحت‌تری در مقایسه با ترید اسکناس‌های دلار به دست آورد.

کافی است در بازارهای معاملاتی خرید و فروش ارز دیجیتال ثبت نام و ترید خود را آغاز کنید. برترین صرافی های ایرانی به لطف داشتن مارکت «تومان / تتر» (IRT / USDT) نوسان‌گیری با تتر را امکان‌پذیر کرده‌اند. به عنوان بهترین صرافی های ارز دیجیتال داخلی باید به نوبیتکس، بیت 24، اوکی اکسچنج و بیت پین اشاره کنیم که همگی از خرید و فروش تتر پشتیبانی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها