تامین تتر از طریق سامانه‌های تبادل OTC چه مزیت‌هایی دارد؟

سعی کرده ایم در این مقاله علاوه بر شناخت اولیه تتر و انواع صرافی‌ها، درباره مزایای تامین تتر در سامانه تبادل بپردازیم.

تامین تتر از طریق سامانه‌های تبادل OTC چه مزیت‌هایی دارد؟
کد خبر: 586182
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۱۲:۱۰:۰۲

ممکن است بارها اسم رمزارزهایی مانند بیت کوین، تتر و... را به صورت گذرا شنیده یا حتی مشتاق شده باشید که در کنار دنبال کردن اخبار، بخشی از سرمایه خود را روی یکی از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. در هر صورت این دنیای بسیار شگفت انگیز وسیع و متنوع است. جالب است بدانید با گسترش و افزایش بیش اندازه محبوبیت رمزارزها، صرافی های زیادی بوجود آمدند که هر کدام از آن ها ویژگی و کاربرد های متفاوتی دارند و باعث شده است که پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال برای کاربران و سرمایه گذاران حرفه ای کار سختی باشد. ما سعی کرده ایم دراین مقاله علاوه بر شناخت اولیه تتر و انواع صرافی ها، درباره مزایای تامین تتر در سامانه تبادل بپردازیم.

همراه ما باشید

تتر چیست؟

تتر با نماد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال با ثبات یا به عنوانی همان استیبل کوین هست که قیمت آن همیشه ثابت بوده و ارزش هر واحد آن همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است.

انواع صرافی ارز دیجیتال کدامند؟

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی که در سال های گذشته تا به اکنون داشته اند توانسته به یکی از محبوب ترین بازهای مالی محسوب بشود که سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است در همین راستا هر کدام از این صرافی ها به دلیل داشتن ویژگی و مزایای خاص خودشان به دسته P2P و OTC تقسیم شده اند.

صرافی P2P چیست؟

کلمه P2P مخفف عبارت peer-to-peer (نظیر به نظیر) است. به این معنا که دو کاربر مختلف (یکی فروشنده و یکی خریدار)، به صورت مستقیم و بدون واسطه با هم به مبادله می‌پردازند. در این نوع صرافی‌ها، پلتفرم فقط نقش واسطه را داشته و کاربران خود تعیین کننده قیمت هستند. در این میان از بین هزاران درخواست خرید و فروش، آنانی که درخواست قیمت مشابهی دارند، با هم طرف معامله شده و صرافی کارمزدی بابت این وساطت از طرفین دریافت می‌کند.

سامانه OTC چیست؟

کلمه OTC مخفف عبارت Over The Counter به معنی معامله خارج از صرافی، کارگزاری یا بروکر و به طور کلی خارج از ساختار خرید و فروش عادی در یک بازار است که به صورت مستقیم توسط دو نفر یا دو سازمان انجام می‌شود. به عبارت دیگر معاملات در بازار OTC مستقیما بین خریدار یا فروشنده با صرافی انجام می‌شود. معاملات OTC بستری برای خرید و فروش نهنگ‌ها و سرمایه‌داران بزرگ حقیقی یا شرکتی در بازار است که سرمایه قابل توجهی دارند. نکته مهم در این خصوص وجود سامانه های فعال OTC میباشد که معمولا شرکت های کمی داخل ایران در این زمینه قابلیت تامین تتر در مقیاس بالا را دارند.

مقایسه OTC و P2P

طبق توضیحات بالا کاربران اگر قصد خرید تتر با تعداد زیادی در سامانه های P2P داشته باشند، نسبت به حجم بازار در این سامانه ها، میبایست ثبت درخواست بیشتر و بالاتری یا به اصطلاح اوردرهای بالاتری را با قیمت بیشتر ثبت نماید تا قابلیت خرید بیشتر برایش فراهم شود و در ازای این خرید ممکن است با محدودیت واریز ریالی یا برداشت رمزارزی مواجه گردند. اما در سامانه OTC این قابلیت فراهم است که کاربر بدون محدودیت ریالی و رمزارزی اقدام به خرید رمزارز مورد نظر خود در بهترین قیمت و بدون محدودیت در حجم سفارش نماید.

2

مزایای تامین تتر در سامانه تبادل OTC

سرعت انتقال : با توجه به آنکه طرف دوم معامله با کاربران پلتفرم های OTC خوده صرافی می باشد، تمامی معاملات و تسویه ها حساب های حجم بالا در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد و موجودی رمزارزی و ریالی صرافی با سرعت بیشتری انتقال خواهد یافت.

قابلیت نقدشوندگی : با توجه به توانایی صرافی های OTC در معاملات حجم بالا، قابلیت نقد کردن موجودی رمزارز نهادهای حقوقی یا سرمایه گذاران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال فراهم است.

امنیت زیاد : یکی از مهم ترین مزایا در صرافی های OTC قابلیت خرید و فروش از طریق کیف پول خود کاربران می باشد و نیازی نیست که کاربران رمزارز خود را در کیف پول صرافی نگهداری کنند که همین امر، امنیت معاملات را افزایش خواهد داد.

کارمزد کم : درسامانه تبادلات OTC یک بار کامزد می‌پردازید که شفاف و مشخص است و کارمزد پنهانی وجود ندارد.

کلام پایانی

انتخاب صرافی مناسب بیش از هر چیزی به انتظار کاربر بستگی دارد. بسیاری قصد دارند پس از خرید یا فروش تتر، آن را در اولین فرصت با قیمت بالاتری معامله کنند. طبیعتاً برای چنین کاربرانی صرافی‌های P2P محیط مناسبی است، چراکه کارمزدی کمی برای معامله پرداخت می‌کنند و بلافاصله وارد معامله بعدی می‌شوند. اما برای کاربری که قصد دارد خرید یا فروش تتر و رمزارزهای دیگر را در مقیاس بالا و در کمترین زمان ممکن همراه با قیمت مناسب معامله کنند، قطعاً صرافی‌های OTC مورد بهتری است. در حال حاضر سامانه تبادلات OTC پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM ، میزبان اشخاص حقیقی و حقوقی جهت خدمات تبادلات رمزارز در کشور، آموزش ارز دیجیتال به صورت تخصصی است و دارای نمایندگی های فعال در ترکیه، امارات و کانادا میباشد. پارس بیت اکنون بعنوان کارگزاری تامین تتر در حجم بالا به صورت OTC در بازار رمزارز با عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و ضمانت نامه اجرایی معاملات در ازای صدور فاکتور رسمی برای کاربران خود فعالیت مینماید و در حال گسترش و توسعه خدمات خود به اکثر نهادهای داخلی کشور میباشد. در واقع کاربرانی که قصد دارند تعداد بسیار زیادی از یک ارز دیجیتال را در یک قیمت مشخص بخرند و یا به فروش برسانند و در ازای آن فاکتور خرید یا فروش اخذ نمایند میتوانند با مراجعه به سامانه تبادلات پارس بیت و احراز هویت در آن از این خدمات مختلفی بهره مند شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها