کد خبر: 538970
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۲:۲۶:۱۷
| |

واکنش آیت الله نوری همدانی به حواشی جشنواره فیلم فجر:

مسئولان امر باید جلوی تکرار هنجارشکنی‌ها را بگیرند

یکی از مراجع تقلید گفت: قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجار شکنی هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می شود، بایستند.

مسئولان امر باید جلوی تکرار هنجارشکنی‌ها را بگیرند
کد خبر: 538970
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۲:۲۶:۱۷

مرجع جهان تشیع در دیدار با رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور حجت الاسلام پورخاقانی به بیان اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی و تاکید فراوان در بیانات اهل بیت (علیهم السلام) پرداخت و تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اهداف بعثت انبیا برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است.

به گزارش مهر، مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در توسعه عدالت در میان مسلمانان پرداخت و افزود: قوانین و احکام اسلام در راستای برقراری حق و عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است که این یکی از امتیازات دین مبین اسلام می‌باشد و به گواه تاریخ امیرمومنان علی (علیه السلام) برترین اسوه عدالت پیشگان است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه حضرت امیر مؤمنان به مالک اشتر، علم و تقوا را مهمترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست و افزود: در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند چرا که قضات نقش برجسته ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.

وی در ادامه استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضائی تصریح کرد: باید در تربیت قضات آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.

مرجع تقلید شیعیان خستگی ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده‌های قضائی را مهم دانست و افزود: قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجار شکنی هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می‌شود بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم حق و عدالت را در جامعه حکمفرما و از آرمان‌های اسلام و انقلاب صیانت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه چند روز قبل شاهد هنجار شکنی هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد. در صورتی که فلسفه انقلاب و هدف امام (رحمت الله علیه) پیاده سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبری معظم نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود. ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان‌های انقلاب عنوان کرد: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت و باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها