کد خبر: 538767
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۲:۲۴:۵۶
| |

غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

اصلاح جشنواره فجر کلید خورده است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارشاد تلاش داشت تا در نحوه برگزاری جشنواره فجر اصلاحاتی را اعمال کند. آثار ارزشمندی مانند موقعیت مهدی و هناس در جشنواره فجر تولید شد.

اصلاح جشنواره فجر کلید خورده است
کد خبر: 538767
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۲:۲۴:۵۶

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس،  با انتقاد از توهین یکی از نویسندگان فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر به احکام اسلامی اظهار داشت: وزارت ارشاد در راستای کادرسازی فرهنگی اقدامات جدی انجام دهد باید به هنرمندان خوشفکر، جهادگر و انقلابی فرصت دهیم و زمینه رشد و بالندگی آنها را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ایجاد این اصلاحات تدریجی است، افزود: در صورتی که جشنواره براساس استانداردهایی که وزارت ارشاد تعیین می‌کند پیش‌بینی‌پذیر شود، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد. باید وزارت ارشاد راهبردها و استانداردهای فنی، تخصصی، اخلاقی و محتوایی جشنواره فجر را تعیین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم نظارت جدی وزارت ارشاد بر روند اجرای جشنواره فجر بیان کرد: از آغاز نگارش یک سناریو یا فیلمنامه، وزارت ارشاد باید نظارت جدی داشته باشد تا در مرحله تولید دچار مشکل نشود.

منتظری تصریح کرد: باید از بروز چنین رفتارهایی پیشگیری کنیم زیرا هزینه درمان برای وزارتخانه و کشور زیاد است. پیشگیری با استفاده از اهرم نظارت محقق می‌شود.

وی از وزیر ارشاد خواست چشم‌انداز و افق پیش‌روی سینمای بعد از انقلاب را ترسیم کرده و عنوان کرد: اولویت وزارت ارشاد باید حمایت از آثاری باشد که در راستای این افق حرکت می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی جشنواره فجر سال  ۱۴۰۰ بیان کرد: آسیب‌شناسی دقیق موجب خواهد شد تا در سال‌های آینده شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

منتظری با بیان اینکه وزارت ارشاد با توجه به اینکه دولت به‌تازگی منصوب شده است نمی‌توانست برنامه‌ دقیقی برای جشنواره ۱۴۰۰ داشته باشد،خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد تلاش داشت تا در نحوه برگزاری جشنواره فجر اصلاحاتی را اعمال کند. آثار ارزشمندی مانند موقعیت مهدی و هناس در جشنواره فجر تولید شد که جای تقدیر و تشکر دارد البته نباید به این وضعیت قانع شویم باید تولید آثار ارزشی روند صعودی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: چهره‌های ارزشی و جهادی توانمندی لازم را دارند که به سمت تولید آثاری در قواره سیمرغ حرکت کنند. باید به وزارت ارشاد فرصت دهیم که در این راستا حرکت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها