کد خبر: 657486
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۰۸:۲۷:۲۱
| |

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

تحریم‌هایی جدید موشکی و پهپادی علیه ایران وضع می‌کنیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هراس از تقویت توان دفاعی ایران و عجز رژیم اسرائیل در برابر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از تل‌آویو اعلام کرد که آمریکا در روزهای آتی تحریم‌هایی جدیدی در زمینه موشک ها و پهپادها وضع می‌کند.

تحریم‌هایی جدید موشکی و پهپادی علیه ایران وضع می‌کنیم
کد خبر: 657486
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۰۸:۲۷:۲۱

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هراس از تقویت توان دفاعی ایران و عجز رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از تل آویو اعلام کرد که آمریکا در روزهای آتی تحریم‌هایی جدیدی در زمینه موشک ها و پهپادها وضع می‌کند.

به گزارش ایرنا، سالیوان بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای در تارنمای کاخ سفید گفت: پس از حمله هوایی بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال هماهنگی با متحدان و شرکا از جمله کشورهای گروه هفت و سران هر دو حزب در کنگره، در مورد یک پاسخ جامع است.

وی افزود: آمریکا در روزهای آینده، تحریم های جدید را در زمینه برنامه موشکی و پهپادها، سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران وضع خواهد کرد.

سالیوان گفت: علاوه بر این، ما در وزارت دفاع و فرماندهی مرکزی آمریکا برای تقویت بیشتر و گسترش ادغام موفق سامان‌های هوایی و موشکی و سامانه‌های هشدار زودهنگام در خاورمیانه ادامه می‌دهیم تا کارایی قابلیت‌های موشکی و پهپادی ایران را تحلیل ببریم.

جانت یلن وزیر خزانه‌داری دولت بایدن نیز روز سه‌شنبه پاسخ تنبیهی ایران به اسراییل را بی‌سابقه خواند و مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته و تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی در غزه، لبنان، یمن و عراق، ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث تاثیر منفی اقتصادی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها