کد خبر: 656484
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۲۰:۲۰:۳۶
| |

پاسخ به دستاوردسازی وزیر اقتصاد: بدهی خارجی دولت کم شده چون نتوانسته تسهیلات بگیرد؛ از اقتصاد چیزی نمی‌دانید؟

روزنامه شرق نوشت: قرارگرفتن ایران در لیست سیاه FATF سبب شده که ایران نتواند از تسهیلات خارجی بهره ببرد و در شرایطی که ایران نتوانسته تسهیلات خارجی جدید بگیرد، طبیعی است که بدهی خارجی ایران هم کاهش یافته است. پس کاهش بدهی خارجی به طور مشخص خواسته ایران نبوده است.

پاسخ به دستاوردسازی وزیر اقتصاد: بدهی خارجی دولت کم شده چون نتوانسته تسهیلات بگیرد؛ از اقتصاد چیزی نمی‌دانید؟
کد خبر: 656484
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۲۰:۲۰:۳۶

روزنامه شرق به ادعای وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه «وضعیت دولت ما از نظر بدهی از آمریکا، ژاپن، ایتالیا و هفت کشور بهتر است» پاسخ داده است.

به گزارش شرق، این گفته‌ این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا وزیر اقتصاد، اقتصاد نمی‌داند؟این اولین‌باری نیست که دولت رئیسی کاهش بدهی خارجی ایران را یک دستاورد بزرگ می‌داند و آن را رسانه‌ای می‌کند. سال ۱۴۰۱ هم تیم رسانه‌ای دولت سیزدهم به کاهش آمار بدهی‌های خارجی ایران استناد کرده و آن را دستاورد این دولت دانسته بود. فارغ از اینکه کاهش بدهی خارجی ایران نه دستاورد است و نه الزاما دولت رئیسی در کاهش آن نقش داشته است.

شرق نوشته است: چنین مسئله‌ای نتیجه افزایش تحریم‌هاست و سبب شده تعداد کشورهایی که بتوانند با ایران‌ رابطه برقرار کنند، کم و کمتر شود و سهم ایران از تسهیلات جهانی آب برود.از طرف دیگر قرارگرفتن ایران در لیست سیاه FATF سبب شده که ایران نتواند از تسهیلات خارجی بهره ببرد و در شرایطی که ایران نتوانسته تسهیلات خارجی جدید بگیرد، طبیعی است که بدهی خارجی ایران هم کاهش یافته است. پس کاهش بدهی خارجی به طور مشخص خواسته ایران نبوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها