دولت با واگذاری شرکت های دولتی در قالب رد دیون مخالفت کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با واگذاری شرکت های موفق دولتی در قالب رد دیون مخالف است، از رایزنی دولت با سران دو قوه دیگر مبنی بر چگونگی اجرای تکالیف بودجه ای در این خصوص به نحوی خبر داد که دارای کمترین آثار منفی باشد.

دولت با واگذاری شرکت های دولتی در قالب رد دیون مخالفت کرد
کد خبر: 559090
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۰۷:۴۴:۵۵

 سید احسان خاندوزی طی سخنانی در برنامه 120 ثانیه با وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید در مورد آن تجدید نظر کنیم این است که دولت در سال های گذشته، بنگاه های خوب اقتصادی خودش را در قالب رد دیون به طلبکاران، به بخش هایی واگذار می کرده است که بعضا اهلیت و صلاحیت مدیریت آن بنگاه ها را نداشتند.

به گزارش تسنیم، وزیر اقتصاد افزود: بخش های مذکور هم چون از دولت طلب داشتند، این بنگاه ها را به عنوان بازپرداخت بدهی خود می پذیرفتند اما چون تخصص و اهلیت لازم را برای اداره آن نداشتند، متأسفانه هم برای تولید و هم اشتغال کارگران مشکل ایجاد می شده است.

خاندوزی تصریح کرد: در جلسه اخیر هیئت عالی واگذاری، این موضوع بررسی شد و تقریبا همه اعضاء مخالف این اتفاق بودند که ما در دولت جدید بخواهیم رویه گذشته را ادامه دهیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به وجود تکالیف قانون بودجه 1401 مبنی بر رد دیون بسیاری شرکت های دولتی، اظهار داشت: هم اکنون در حال رایزنی با رؤسای سه قوه هستیم تا ببینیم به چه ترتیب می توانیم این تکلیف قانونی را به نحوی اجرا کنیم که کمترین اثر منفی را بر روی کاهش بهره وری و تولید شرکت های خوب اقتصادی کشور داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها