کد خبر: 630925
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

جلال میرزایی در یادداشتی اختصاصی برای «اعتمادآنلاین» در واکنش به توقیف سایت انتخاب::

نمی‌شود هم وعده انتخابات بی‌حاشیه داد؛ هم تریبون‌های منتقد را محدود کرد

جلال میرزایی در واکنش به توقیف سایت انتخاب نوشت: واقعیت آن است که نمی‌توان از یکسو تریبون‌هایی که دیدگاه‌ها و نظرات منتقدان را منعکس می‌سازند محدود ساخت و از سوی دیگر وعده یک انتخابات بی‌حاشیه را داد.

نمی‌شود هم وعده انتخابات بی‌حاشیه داد؛ هم تریبون‌های منتقد را محدود کرد
کد خبر: 630925
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۳۰:۰۰

جلال میرزایی، نماینده مجلس دهم، در واکنش به توقیف سایت انتخاب در یادداشتی اختصاصی برای اعتمادآنلاین نوشت: دولت مدعی است که با رویکرد نگاه به شرق و سیاست همسایگی در این دو سال توانسته است دستاوردهایی داشته باشد و برای اثبات این ادعا از عضویت در پیمان شانگهای و دعوت جهت عضویت در بریکس نام می‌برد و همچنین از این دستاوردها برای اثبات موفقیت خود در راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها و دور زدن دلار برای جلب رضایت شهروندان استفاده می‌کند.

دولتمردان و بالاخص شورای اطلاع‌رسانی دولت در یک سال اخیر سعی وافری داشته‌اند که با تبیین این دستاوردها و اهمیت و پیامدهای آنها برای مخاطبان، آنها را نسبت به عملکرد دولت توجیه کنند و انتظار آن را دارند که قاطبه مردم برداشت‌های دولتمردان از بهبود وضع موجود و تحلیل و نتیجه‌گیری آنها از روند تحولات را بپذیرند.

در حالی که دولتمردان از موفقیت‌های روزافزون خود در حوزه سیاست خارجی داد سخن سر می‌دهند و شورای اطلاع‌رسانی دولت سخت مشغول تبیین این موفقیت‌ها برای افکار عمومی است، اما در این میان برخی رسانه‌ها از جمله سایت انتخاب کوشیده است با مصاحبه با کارشناسان حوزه سیاست خارجی و تهیه گزارش‌های تحلیلی ضعف‌ها و ایرادات وارده بر سیاست‌های دولت فعلی را به اطلاع شهروندان برساند و حتی با مخاطب قرار دادن دولتمردان آنها را نسبت به پیامدهای منفی برخی تصمیماتشان آگاه سازد. 

نگارنده پرداختن سایت انتخاب و سایر رسانه‌های منتقد دولت به مسائل و موضوعاتی نظیر سیاست نگاه به شرق، لایحه عفاف و حجاب و چالش‌هایی که اقتصاد و مردم با آن مواجه هستند را در این مدت مسئولانه دیده‌ام. 

توقیف سایت انتخاب را در حالی که نه مثل تهران‌تایمز در اقدامی زیانبار سند محرمانه‌ای منتشر کرده و نه اختلافی را به شکاف تبدیل کرده، آن هم در این مقطع زمانی حاوی پیام مثبتی به کسانی که هنوز به مشارکت توأم با رقابت در انتخابات مجلس امیدوار هستند، نمی‌دانم. واقعیت آن است که نمی‌توان از یک سو تریبون‌هایی که دیدگاه‌ها و نظرات منتقدان را منعکس می‌سازند محدود ساخت و از سوی دیگر وعده یک انتخابات بی‌حاشیه را داد. 

به نظر می‌رسد برخی اتاق فکرها هر گونه انتقاد از سیاست‌ها و برداشت‌های دولت از اقدامات خود و نیز نقد دستاوردهای دولت را مانعی بر سر راه جهاد تبیین و اقناع شهروندان می‌دانند و به جای پاسخگویی به انتقادات و رفع ابهام از علت ناملموس بودن دستاوردها... سیاست محدود کردن تریبون‌های منتقد را اتخاذ کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها