کد خبر: 622042
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

توصیه جمهوری اسلامی؛ مشارکت بالا می‌خواهید از مهندسی کردن انتخابات پرهیز کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این را باید مسئولان بدانند که مردم، انتخابات مهندسی شده را قبول ندارند و آن را تضییع حقوق قانونی خود می‌دانند. مسئولان اگر خواستار برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری هستند، باید از مهندسی کردن انتخابات پرهیز کنند و حق انتخاب آزاد مردم را به رسمیت بشناسند.

توصیه جمهوری اسلامی؛ مشارکت بالا می‌خواهید از مهندسی کردن انتخابات پرهیز کنید
کد خبر: 622042
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مسئولان تاکید کرده که اگر مشارکت بالای مردم را می‌خواند از مهندسی‌کردن انتخابات پرهیز کنند.

به گزارش جمهوری اسلامی، سیر نزولی مشارکت مردم در انتخابات طی سال‌های اخیر به ویژه در دو انتخابات 1398 مجلس شورای اسلامی و 1400 ریاست ‌جمهوری، در شان نظام جمهوری اسلامی که با بیش از 98 درصد مشارکت مردمی تاسیس شد، نیست. اینکه بعضی از مسئولین، مشارکت‌های پائین 50 درصد در انتخابات را قانع‌کننده و کافی می‌دانند بهیچوجه سخن درستی نیست. نظام جمهوری اسلامی فقط با برخورداری از پشتوانه مردمی است که می‌تواند بقاء خود را تضمین کند. 

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است‌: برجسته‌ترین نمونه عمل به قانون در انتخابات، نظر دادن در مورد صلاحیت داوطلبان است. اینکه افراد زیادی به بهانه‌های مختلف ردصلاحیت شوند تا افراد مورد نظر در معرض انتخاب قرار بگیرند و رای ‌دهندگان از داشتن حق انتخاب میان افراد مختلف با افکار متنوع محروم باشند، پای‌بندی به قانون نیست. کسی حق ندارد قانون را طبق سلیقه خودش تفسیر کند و براساس همان تفسیر، دایره انتخاب مردم را تنگ نماید. عامل اصلی ریزش‌ها در انتخابات‌های 1398 و 1400 همین سلیقه‌ای برخورد کردن با قانون است. مردم، این قبیل برخوردها را اهانت به شعور خود و نادیده گرفتن حقوق و آزادی‌های مشروع می‌دانند. نام انتخاباتی که با چنین سازوکاری برگزار شود «انتخابات مهندسی شده» است. این را باید مسئولان بدانند که مردم، انتخابات مهندسی شده را قبول ندارند و آن را تضییع حقوق قانونی خود می‌دانند. مسئولان اگر خواستار برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری هستند، باید از مهندسی کردن انتخابات پرهیز کنند و حق انتخاب آزاد مردم را به رسمیت بشناسند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها