کد خبر: 620480
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۵:۴۵:۵۵
| |

صدور مجدد حکم محکومیت طبری در شعبه هم‌عرض/ تائید مجازات حبس در انتظار رای نهایی دیوانعالی کشور

بعد از ارجاع پرونده ابر طبری از دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض این پرونده مجددا رسیدگی و‌ دادگاه، میزان قرار وثیقه قبلی طبری که ۱۰۰ میلیارد تومان بود را افزایش و به ۳۰۰ میلیارد تومان تغییر داد تا وی با سپردن وثیقه تا رسیدگی نهایی و صدور رای قطعی از زندان آزاد شود.

صدور مجدد حکم محکومیت طبری در شعبه هم‌عرض/ تائید مجازات حبس در انتظار رای نهایی دیوانعالی کشور
کد خبر: 620480
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۵:۴۵:۵۵

در روزهای اخیر و پس از حضور رئیس سازمان زندان‌ها در صدا و سیما اخبار پیرامون پرونده اکبر طبری در رسانه‌ها داغ شده است.

به گزارش میزان، طبری ۲۳ تیرماه سال ۹۸ به دلیل اتهاماتی از جمله «تشکیل شبکه ارتشا با وصف سردستگی»، «پولشویی»، «جعل اسناد» و «اعمال نفوذ در پرونده های قضایی» بود، بازداشت شد.

پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده اکبر طبری به دادگاه، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی روز (یکشنبه) ۱۸ خردادماه سال ۹۹ به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

14 جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده اکبری طبری برگزار و در نهایت سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در نشست خبری ۸ مهرماه سال ۹۹ از صدور  ۳۱ سال حبس برای اکبر طبری خبر داد.

پس از صدور حکم، وکلای طبری درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم صادره را دادند. دیوان عالی کشور در دو مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) با توجه به مستندات ارائه‌ شده از سوی وکلای متهم، نقض گرفت.

با پذیرش اعاده دادرسی اکبر طبری مطابق ماده 474 قانون مجازات اسلامی و قانون 530 کیفری پرونده به شعبه 15 دادگاه کیفری یک تهران ارجاع داده شد.

بعد از ارجاع پرونده از دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض این پرونده مجددا رسیدگی و‌ دادگاه، میزان قرار وثیقه قبلی طبری که ۱۰۰ میلیارد تومان بود را افزایش و به ۳۰۰ میلیارد تومان تغییر داد تا وی با سپردن وثیقه تا رسیدگی نهایی و صدور رای قطعی از زندان آزاد شود.

طبق آخرین پیگیری ها، حکم پرونده اکبر طبری مدتی پیش در شعبه هم‌عرض مجددا صادر و وی به مجازات حبس محکوم شده است. پرونده مورد اشاره در حال حاضر در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی و منتظر اعلام رای نهایی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها