پیش‌بینی روزنامه جوان از نزدیک بودن توافق برجانی ایران و غرب؛ نشانه‌ها آشکار است

روزنامه جوان نوشت: سفر دو روزه سلطان عمان به تهران که وزیر خارجه عمان آن را «تاریخی» تعبیر کرد، ایران و غرب را در آستانه یک توافق بر سر پرونده هسته‌ای قرار داده است. نشانه‌های چنین چشم‌اندازی، از تهران تا واشنگتن و از آنجا تا وین و تل‌آویو آشکار است.

پیش‌بینی روزنامه جوان از نزدیک بودن توافق برجانی ایران و غرب؛ نشانه‌ها آشکار است
کد خبر: 615589
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۹:۴۰:۱۶

روزنامه جوان در گزارش یک امروز خود از نزدیک بودن توافق ایران و غرب بر مساله برجام خبر داده است.

به گزارش جوان، بخش‌های مهم گزارش روزنامه جوان را در ادامه می‌خوانید:

 

  • سفر دو روزه سلطان عمان به تهران که وزیر خارجه عمان آن را «تاریخی» تعبیر کرد، ایران و غرب را در آستانه یک توافق بر سر پرونده هسته‌ای قرار داده است. نشانه‌های چنین چشم‌اندازی، از تهران تا واشنگتن و از آنجا تا وین و تل‌آویو آشکار است.
  • مقام‌های اسرائیلی که شامه منحصر به فردی در رصد تحرکات سیاست خارجی امریکا دارند، گفته‌اند نگران یک توافق هسته‌ای موقت بین امریکا و ایران در «روز‌ها و هفته‌های آینده» هستند.
  • در واشنگتن، بحث‌ها درباره تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن مجدداً بالا گرفته و در وین، خبر‌هایی درباره کم شدن اختلافات ایران و آژانس بر سر پرونده‌های مورد اختلاف مطرح است و سرانجام، مثل همیشه در تهران، ناظران اقتصادی، کاهش قیمت ارز را نشانه واکنش هوشمند بازار به تحولات سیاست خارجی ارزیابی می‌کنند. 
  • واقعیت این است که تهران، واشنگتن و دول اروپایی هرکدام، دلایلی قانع‌کننده برای مخفی نگه داشتن مذاکرات هسته‌ای دارند. اتفاقات ۹ ماه گذشته در ایران که اروپا و امریکا را به سمت تعلیق مذاکرات احیای برجام سوق داد، باعث شده دولت بایدن و متحدان اروپایی او به شکلی کم‌سابقه تحت فشار اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خارج قرار بگیرند؛ چیزی که آن‌ها را وادار کرد به سمت محرمانه نگه داشتن مذاکرات با تهران سوق پیدا کنند.
  • در تهران نیز، دلایل کمابیش مشابهی وجود دارد که دولت ابراهیم رئیسی را به پوشیده نگه داشتن مذاکرات راغب می‌کند، مسیری که دولت قبلی ایران نیز در آن گام برداشت. 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها