کد خبر: 615551
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه:

بایدن حاضر است با هر شرایط بدی وارد توافق با ایران شود/ تهران اکثر درآمد نفتی‌اش را صرف ساخت پهپاد می‌کند

یک سناتور جمهوری‌خواه گفت: هدف اول سیاست خارجی دولت جو بایدن ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران است و او حاضر است با هرگونه شرایط بد وارد این توافق شود.

بایدن حاضر است با هر شرایط بدی وارد توافق با ایران شود/ تهران اکثر درآمد نفتی‌اش را صرف ساخت پهپاد می‌کند
کد خبر: 615551
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۹:۰۰:۰۰

تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی افزود: تمایل دولت بایدن برای ورود مجدد به توافق هسته ای با ایران پیامدهای فاجعه باری برای سایر نقاط جهان داشته است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: هدف اول سیاست خارجی دولت جو بایدن ورود مجدد به توافق هسته ای با ایران است و او حاضر است با هرگونه شرایط بد وارد این توافق شود.

این سناتور دموکرات آمریکایی مدعی شد: بایدن تحریم های آمریکا علیه ایران را اجرا نکرده است به همین دلیل حکومت ایران توانسته است روزانه یک میلیون بشکه نفت خام بفروشد و میلیاردها دلار درآمد داشته باشد و اکثر این درآمد برای ساخت پهپادها استفاده می شود.

وی در تداوم ادعاهایش گفت: این پهپادها سپس به روسیه ارسال می شود که سربازان روسیه از آنها برای حمله به شهروندان اوکراینی استفاده می کنند. بنابراین دولت بایدن در واقع از هر دو طرف جنگ در اوکراین حمایت مالی می کند. این دیوانگی است.

تد کروز ادامه داد، اگرچه تعدادی از مقامات دولت بایدن علاقه مند به پیروزی در جنگ اوکراین هستند اما آنها علاقه بسیار بیشتری به ورود مجدد به توافق هسته ای با ایران دارند و حاضرند نقش ایران به عنوان تامین کننده اول تسلیحات کشنده برای روسیه را نادیده بگیرند. روسیه از این تسلیحات برای کشتن اوکراینی ها استفاده می کند.

این در حالی است که رابرت مالی (راب مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعلام اینکه" ترجیح ما" در قبال برنامه هسته ای ایران "گزینه دیپلماتیک است"، گفت: ما امیدواریم که بتوانیم این موضوع را از طریق راههای دیپلماتیک حل کنیم و آماده هستیم در این مسیر حرکت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها