کد خبر: 592212
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۳:۲۰:۲۲
| |

علی لاریجانی:

در بحث اقتصادی و دیپلماسی باید چرخش قوی داشته باشیم

رئیس سابق مجلس گفت: در بحث اقتصادی و دیپلماسی ما باید یک چرخش قوی داشته باشیم و اراده‌ها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر کنیم.

 در بحث اقتصادی و دیپلماسی باید چرخش قوی داشته باشیم
کد خبر: 592212
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۳:۲۰:۲۲

علی لاریجانی در دیدار اینترنتی با دانشجویان خارج از کشور دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که «در کشور ما انسان‌های جهاندیده مثل بسیاری از نخبگان کم نیستند اما مهم این است که چقدر به کار گرفته شوند»، اظهار کرد: در این مدت خاکپاشی به صورت انقلاب کم نبوده و فضای مجازی و رسانه‌ها وضعیت را طوری منعکس می‌کنند که انگار فضا در ایران ایستاست.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: البته نواقصی هم داریم ولی این خاکپاشی جدی است که در حوادث اخیر هم وجود داشت و آن را بزرگ کردند. بودریار (فیلسوف) می‌گوید در دنیای امروز حقیقت جابجا شده و منطبق با واقعیت بیرونی نیست بلکه آن چیزی است که رسانه‌ها روایت می‌کنند.

رئیس سابق مجلس تاکید کرد: ما باید نسبت به کسب دانش حریص باشیم و در این زمینه با انگیزه کار کنیم. دانشگاه‌ها هم باید در جذب متفکرین با حداکثر توان حرکت کنند که البته در این زمینه یک مقدار سخت‌گیری صورت می‌گیرد در حالی که در جذب اساتید و نخبگان نباید امساک کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد اقتصادی خود گفت: در بحث اقتصادی و دیپلماسی ما باید یک چرخش قوی داشته باشیم و اراده‌ها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر کنیم. از طرفی اولویت رشد اقتصادی باید همراه با عدالت اجتماعی باشد که البته عدالت اجتماعی باید درست تعریف شود.

لاریجانی درباره بوروکراسی کشور اظهار کرد: بوروکراسی کشور ما بیمار است و این از مشکلاتی است که باید حل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها