خاطرجمعی روزنامه دولت بابت اپوزیسیون برانداز؛ نباید تهدید جدی تلقی شوند

روزنامه ایران نوشت: هرچند اپوزیسیون ضدنظام‌ در‌ خارج‌ از‌ کشور‌ و معدود موافقان داخلی‌ آنها، قـصد و هـدف براندازی و تغییر نظام جمهوری اسلامی را دارند، اما نباید تهدید جدی تلقی شوند.

خاطرجمعی روزنامه دولت بابت اپوزیسیون برانداز؛ نباید تهدید جدی تلقی شوند
کد خبر: 589793
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۸:۲۰:۱۳

ارگان رسانه‌ای دولت در گزارشی به تشریح اپوزیسیون‌های نظام جمهوری اسلامی پرداخت و در پایان تاکید کرد اپوزیسیون ضدنظام که قصد براندازی دارد نباید تهدید جدی تلقی شود.

به گزارش ایران، امروز جمهوری اسلامی ایران در آغـاز گام دوم انقلاب اسلامی ضمن پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی که در 40 سال گذشته داشـته با گروه‌‌های مـخالف و برانداز داخلی و خارجی مواجه است.با توجه به استقرار نظام جمهوری‌ اسـلامی‌ بـاید گـفت هرچند اپوزیسیون ضد نظام‌ در‌ خارج‌ از‌ کشور‌ و معدود موافقان داخلی‌ آنها، قـصد و هـدف براندازی و تغییر نظام جمهوری اسلامی را دارند، اما به جهت فقدان پایگاه اجتماعی و اهرم‌‌های وابسته‌ بـه آن و همچنین ناکامی جهت رسوخ در‌ ارکان‌ نظام‌ سیاسی‌ و تغییر‌ بنیادی‌ در برنامه‌ها و سیاست‌های جـمهوری اسلامی، نباید تهدید جدی تلقی شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: اپوزیسـیون قـابل اعـتنا همانا اپوزیسیون موجود در داخل کشور و قانونی اسـت، زیرا فرایند موضوعیت و موجودیت‌ خود را متوجه برنامه و سیاست‌های جاری نظام نموده و در فرایند پیچیده روابـط جـامعه و حکومت مشارکت می‌نماید. بـه عـبارت دیگر، این اپوزیسـیون بـه‌صـورت عینی و انضمامی به طرح مباحث‌ می‌پردازد، درحـالی که اپوزیسیون ضد نظام و برانداز به صورت انتزاعی به مخالفت با نـظام جـمهوری اسلامی پرداخته و بی‌بهره از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی در درون نظام و حـضور در‌ بـطن‌ و متن زندگی روزانه در نظام می‌بـاشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها