توصیف روزنامه دولت از معترضان؛ «طبقه مرفه» که به دلیل فراغت از کار در اینستاگرام «لاطائلات» می‌بافد

روزنامه ایران نوشت: طبقه مرفهِ مدرن ایران بشدت واقعیت‌زدایی‌شده است. طبقه‌ای که رنج و خطرِ به‌دست ‌آوردن چیزی را ندیده باشد، شروع می‌کند به مُهمل‌بافی. مضامین به ‌کار رفته در آهنگ «برای...» دلالت بر همان ذائقه طبقه دارد که به‌طور گلخانه‌ای بازتولید شده است.

توصیف روزنامه دولت از معترضان؛ «طبقه مرفه» که به دلیل فراغت از کار در اینستاگرام «لاطائلات» می‌بافد
کد خبر: 588708
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۹:۲۰:۱۴

روزنامه دولت در گزارشی به بررسی طبقه‌ای که در اعتراضات شرکت داشتند، پرداخته و آنان را «طبقه مرفه» که خطر به دست آوردن چیزی را ندیده و به خاطر آسودگی از معاش و فراغت از کار در اینستاگرام «مهم‌بافی» می‌کنند و «لاطائلات» می‌بافند، توصیف کرده است!

به گزارش ایران، نیرومندترین شبکه اجتماعی در زمینه‌سازی و داغ‌کردن بلوای 1401 اینستاگرام بود. اگر از بعضی صنوف مانند خبرنگاران که کارشان در رسانه است یا کسانی که کسب ‌و کار اینترنتی دارند، بگذریم، بیشتر کاربران فعال اینستاگرام کسانی هستند که «فراغت» بیشتری دارند؛ و کسانی فراغت بیشتری دارند که در طبقات بالاتر جا گرفته‌اند. بیش‌فعالان اینترنتی، شاید از طبقات لاکچری نباشند؛ اما آن قدری آسودگی از معاش و فراغت از کار دارند که بتوانند صبح تا شب و شب تا صبح در فضای مجازی لاطائلات ببافند.

در ادامه این گزارش آمده است:

رقص توی کوچه (آزادی بدن‌نمایی در خیابان)، عقده بوسه علنی (آزادی لمس سکسی در خیابان)، سگ‌‌های ممنوعه (آزادی سگ‌چرخانی در خیابان)، ولی‌عصر و درخت‌های فرسوده (همان خیابانی که آرزو داریم در آن برقصیم و ببوسیم و سگ بچرخانیم) و در نهایت مخالفت با این اقتصاد دستوری (که مانع دسترسی طبقه نوکیسه ایرانی به ثروت بدون زحمت است و مگر نیست؟) همه اینها دال بر ذائقه‌ای است که طبقه مرفه و عمدتاً زحمت‌نکشیده و نوکیسه ایرانی را نمایندگی می‌کند.

نویسنده ایران در بخش دیگری از این مطلب اظهار کرده است: اساساً مسأله گشت ارشاد و الزام قانونی حجاب، دغدغه‌ای فراگیر نیست و بیشتر شهرهای کوچک و بزرگ و روستاهای ایران، مواجهه‌ای با آن ندارند. این دغدغه بیشتر مربوط به مطالبات فرهنگی طبقه مرفه و مدرن شهری است و بیشترین مواجهه مردم با این مسأله در کلان‌شهرهای اصلی کشور و آن هم در نقاط خاصی از شهر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها