رئیس جمهور:

به هیچ وجه انجام امور اصلاحی را عقب‌نشینی تلقی نکنید؛ رضایت مردم مهم است

رئیس جمهور گفت: اعضای محترم شوراها به هیچ وجه انجام امور اصلاحی را عقب‌نشینی تلقی نکنند. مهم آن است که کار و امور مردم چرخشی داشته باشد که مورد رضایت مردم قرار گیرد.

به هیچ وجه انجام امور اصلاحی را عقب‌نشینی تلقی نکنید؛ رضایت مردم مهم است
کد خبر: 583131
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۵:۳۰:۴۰

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری صبح امروز شنبه در یازدهمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی امور اصلاحی چه در ساختارها و چه در رفتارهای شخصی اظهار داشت: اعضای محترم شوراها به هیچ وجه انجام امور اصلاحی را عقب‌نشینی تلقی نکنند. مهم آن است که کار و امور مردم چرخشی داشته باشد که مورد رضایت مردم قرار گیرد و بتواند کار را پیش ببرد و کارآمد باشد؛ این مهم است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور اضافه کرد: در این زمینه و در زمینه جابجایی مدیران و کارکنان، آبروی افراد بسیار مهم است، اما آبروی نظام، آبروی یک مجموعه اداری کارآمد خیلی ارجحیت دارد. باید آبرو و حرمت افراد حفظ شود، اما حرمت و جایگاه سازمانی که می‌خواهد به مردم خدمت کند، بالاتر از اینها است.

رئیس‌جمهور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده برای تاکید بر به رسمیت شناخته شدن شوراها تصریح کرد: شوراها به موجب قانون اساسی به رسمیت شناخته شده‌اند و همه دستگاهها موظف هستند شوراهای شهر و روستا را به رسمیت بشناسند.

رئیسی خاطرنشان کرد: ممکن است جایگاه قانونی شوراها در قوانین موضوعه درست تعریف نشده یا درست تعریف شده باشد اما در اجرا دچار مشکل باشد. ما باید با همکاری دوستان در شوراها تلاش‌مان این باشد که شورا بتواند جایگاه تعریف شده خود را داشته باشد. بنده آمادگی دارم در استان‌ها یا در دفتر ریاست جمهوری خدمت شما باشم تا این مسائل به شکل شایسته مورد رسیدگی قرار گیرد و شوراها بیش از پیش در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم فعال شوند.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت مردمی در دو محور برای رفع و خنثی کردن توامان تحریم‌ها تلاش کرد، گفت: دولت مردمی در زمینه افزایش صادرات، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای قوانین و طرح‌های معطل مانده مثل سامانه صدور مجوزها که ۱۳ سال در کشور معطل مانده بود یا اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان که ۱۱ سال معطل مانده بود، گام‌های اساسی برداشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: دشمن تلاش کرد حرکت دولت را متوقف یا کند نماید، اما به تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی دید که کشور دارد پیشرفت همه‌جانبه می‌کند و دولت هم نگاهش به دست خارجی‌ها نیست و معطل لبخند و اخم آنها نمی‌ماند و کشور را با اتکا بر توانایی جوانان و نیروی انسانی کارآمد به پیش می‌برد.

رئیسی با تصریح بر اینکه ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم، اظهار داشت: این دولت هم مشکلات بودجه‌ای و اعتباری دارد اما با قوت، با همین مردمی که جنگ را اداره کردند، با همین مردمی که مشکلات را تحمل کردند و حاضر نشدند ذلت را بپذیرند، کار را به پیش برد؛ باور ما این است که با این مردم می‌شود به قله‌ها رسید.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمن از این وضعیت احساس خسارت و عقب‌ماندگی کرد، ادامه داد: در عرصه تحریم نیز گفتیم مذاکره اشکال ندارد، ولی ما حرف‌مان را می‌زنیم که چه می‌خواهیم. شما پیمان‌شکنی کردید ولی ما این کار را نکردیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۵ بار این موضوع را تایید کرد که در فعالیت‌های هسته‌ای ایران انحرافی وجود ندارد، اما باز امروز می‌گویید که تردید داریم. اتحادیه اروپا رسما اعلام کرد که متن پیشنهادی ایران کاملا منطقی و عقلانی است.

رئیسی تصریح کرد: با یک قوم پیمان شکن مواجهیم که به راحتی نقض پیمان و ظلم و تعدی می‌کند، در مقابل آنها چه باید کرد! آیا باید در برابر چنین دشمنانی متوقف شد؟ باور ما این است که در برابر این دشمن باید پیشرفت کرد و لذا اراده کردیم و ملت ما اراده کرده است که پیشرفت داشته باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علی‌رغم خواست دشمن و به برکت خون مطهر شهیدان و تلاش کسانی که در جای جای این کشور شبانه‌روز خدمت می‌کنند، آینده را روشن می‌بینیم، خاطرنشان کرد: دشمن ۴۳ سال است که علیه ما توطئه و فتنه‌گری می‌کند. همه مسئولان در بخش‌های مختلف بدانند که امروز مهم‌ترین وظیفه ما خدمت کردن به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، برداشتن موانع از پیش راه تولیدکننده و فعال اقتصادی و کسانی است که می‌خواهند در عرصه‌های مختلف کار و تلاش کنند.

رئیسی در ادامه گفت: کسانی که نمی‌خواهند با این نگاه تحولی کار کنند، کسانی که می‌گویند نمی‌شود و نشد، این افراد نباید در مصدر امور و در جایگاه تصمیم‌گیری قرار گیرند. این افراد باید از مسیر اصلی خدمت کنار گذاشته شوند، تا این راه ادامه پیدا کند. کارمندی، کارشناسی، مدیری اگر به هر دلیل نمی‌خواهد، جواب مردم را نمی‌دهد، راه را برای خودش بسیار سخت می‌بیند، نگاهش نگاه ما نمی‌توانیم است، این فرد را باید در حاشیه قرار داد و متن و مسیر را در اختیار کارمندان و کسانی قرار داد که روحیه‌شان، روحیه کار، تلاش، گره‌گشایی از زندگی مردم و در یک کلمه روحیه ما می‌توانیم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها