رئیس جمهور:

نظام سلطه بهمن ۵۷ از این کشور بیرون رانده شد؛ اجازه نمی‌دهیم دوباره مسلط شود

رئیس جمهوری تاکید کرد: نظام سلطه بهمن ۵۷ از این کشور بیرون رانده شد. این جامعه اجازه نخواهد داد دوباره نظام سلطه بر سرنوشتش مسلط شود.

نظام سلطه بهمن ۵۷ از این کشور بیرون رانده شد؛ اجازه نمی‌دهیم دوباره مسلط شود
کد خبر: 582558
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۳:۳۴:۱۴

سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری در آیین پاسداشت روز کتاب،کتابخوانی و کتابدار با استناد به آیه شریفه ای که در آن آمده سوگند به قلم بر این نکته که مسطور(نوشته) باید موجب هدایت انسان و ارتقای نسل‌ها باشد، تاکید کرد و گفت: مسطور باید باعث هدایت و ارتقاء انسان علم و دانش و ارتقاء فکری نسل‌ها و عصرها باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری وی تاکید کرد که آنچه برای یک مسطور مهم است مفید و نافع بودن است .

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت کتاب مساله مهمی است تالیف کتاب مهم است مولف کتاب بسیار اهمیت دارد ، چاپ و نشر کتاب مهم است کتابخوانی و کتابداری هر دو مهم است.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند کتابداری صرفا دانستن نام کتاب‌ها و طبقه‌بندی آن‌هاست. اینطور نیست، بلکه کتابداری دانشی بسیار مهم است.

رییس جمهور همچنین تصریح کرد:جایی که کتابداری به عنوان یک علم، توانسته کتابخانه را مدیریت کند، کتاب‌ها برای عصرها و نسل ها باقی مانده‌است.

وی در بخشی از سخنانش گفت: به اهالی کتاب توصیه می‌کنم در آنچه انجام شده و آنچه که باید از این بعد انجام گیرد بازنگری کنند.

رییسی یادآور شد که قشر فرهیخته کتابدار که اکثرا از بانوان کشور هستند حتما باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه از معیارهای مهم میزان رشد فرهنگی یک کشور توجه به کتابخانه‌های عمومی است، گفت: نشاط اجتماعی، امید به زندگی و شادمانی مردم در توجه به کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: امام‌جمعه قائم‌شهر که پدر دو شهید است می‌گفت خرج دامادی فرزندان شهیدش را هزینه‌ ساخت کتابخانه کرده‌است، ایشان با هزینه خودشان در جویبار کتابخانه‌ای را وقف کردند و بهترین کار ممکن را ساخت کتابخانه دانستند.

رییس جمهور با بیان اینکه فقدان کتاب در سبد خرید خانوارها به خاطر قیمت آن مسئله مهمی است، تصریح کرد: از کارهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد دسترسی آسان به کتاب از طریق کتابخانه‌های عمومی و دیجیتال است .کتابخوانی برای جامعه ما ضروری است و باید برای آن برنامه‌ریزی جدی و روزانه انجام شود.

رییس جمهور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه اغتشاش‌ها و آشوب‌های اخیر از جلوه‌های فتنه دشمن است، گفت: ببینیم دشمن با آنهایی که فکر می‌کردند می‌خواهد نجاتشان دهد چگونه رفتار کرد. اینها به نام آزادی و توجه به حقوق انسان‌ها بسیاری از جوامع را به‌هم ریختند.

وی تاکید کرد: نظام سلطه بهمن ۵۷ از این کشور بیرون رانده شد. این جامعه اجازه نخواهد داد دوباره نظام سلطه بر سرنوشتش مسلط شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها