کد خبر: 582849
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۰:۵۶:۱۵
| |

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران:

دشمن با شهدا وارد جنگ شده است

فرمانده سپاه پاسداران گفت: آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسرائیل، سعودی در یک آرایش سیاسی بهم فشرده به جنگ، خدا، رسول و شهیدان آمده‌اند.

دشمن با شهدا وارد جنگ شده است
کد خبر: 582849
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۰:۵۶:۱۵

سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، ۲۶ آبان در کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه شهادت جایگاهی بزرگ و معراجی برای رسیدن به خداوند و شهدا نیز چراغ راهی هستند تا راه را گام نکنیم و هر یک ستاره‌ای پرفروغ هستند، عنوان کرد: شهدا سازندگان یک هویت عظیم بر مبنای فضائل دین در جامعه ما هستند و نشانه‌ها و دلایل بر حق استقامت یک امت در مقابل یک جهان قدرت مستکبر هستند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نخل قامت شهدا روی زمین فرو افتاد اما شجره طیبه اسلام در سرزمین اسلام قد کشید و ریشه‌های این درخت تناور در عمق احساس و ایمان مردم ما عمیق شد و پیکره این شجره وسیع شد و شاخه‌های آن عزت، اعتبار، منزلت و کرامت برای مسلمانان آفرید.

وی با بیان اینکه شهدا سپر بلای امت شدند و برای حفظ حرمت نوامیس جان خود را تقدیم کردند، اضافه کرد: شهدا کسانی هستند که باعث شدند که ما از وادی ظلمات به نور وارد شدیم آنان تنشان را بر گلوله‌ها زدند تا گلوله‌ها بر خاک این سرزمین فرو نیاید.

سلامی گفت: شهدای از کالبد مادی جسم به درآمدند و به معراج رفتند و پر کشیدند و به ما پرواز یاد دادند شهدا رخساره سرنوشت ابدی ملت را ترسیم کردن چراکه شهادت یک حقیقت جاری است و یک واقعیت برای مدت کوتاهی از زمان و مکانی کوچک نیست بلکه شهادت یک عظمت الهی است.

دشمن به جنگ شهدا آمده است

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن به جنگ با شهدا آمده است، اظهار کرد: آرایش سیاسی یک صحنه جهانی که در آن آرایه بهم پیوسته‌ای از شیاطین عالم وجود دارد را مشاهده هستیم، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسرائیل، سعودی و دیگران در یک آرایش سیاسی بهم فشرده و جدی در امتداد ائتلاف‌های سیاسی گذشته خود به جنگ، خدا، رسول و شهیدان آمده‌اند.

وی با بیان اینکه صف‌آرایی دشمن ژرفای یک توطئه عظیم علیه ملت را نشان می‌دهد و عده‌ای در داخل هم بازیچه دشمن شده‌اند تا ملت ایران را از بین ببرند،  تصریح کرد: ملت ایران با طلوع خورشید اسلام از مشرق زمین، کافران را متعجب و بر کفر غلبه کرده و خورشید انقلاب از مشرق عالم طلوع کرد و پادشاهی که نماد استعمار و استبداد بود را درهم شکست، بت‌ها شکسته شد و ابراهیم آمد و پیام وحی را به گوش جهانیان رسانید.

سلامی عنوان کرد: دشمن از انقلاب متعجب شد و احساس کرد جهان تغییر کرده است و امام خمینی(ره) رخسار عالم را با انقلاب تغییر داد، دشمن به جنگ دست زد و لشکرکشی کرد و تمرکز خود را بر قلب انقلاب اسلامی گذاشتند و شهدای والامقام با دست‌های خالی و قلب‌های مطمئن و مستحکم مقابل دشمن ایستادند و با قدم‌های ثابت و قول ثابت دشمن را تضعیف کردند، قول ثابتی که از ولایت مداری دم می‌زد و همین ولایت‌مداری موجب شکست دشمن شد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به حمله آمریکا به ایران در طبس مطرح کرد: جسد آمریکا بود که در بیابان های طبس می‌سوخت و بار دیگر امدادهای الهی به نمایش گذاشته شد و کافران متعجب شدند.

وی عنوان کرد: هر چه علیه ملت کار انجام دادند و پدیده تکفیر را منتشر کردند تا با انتشار یک اسلام جعلی و ساخته دست استعمار انگلیس و آمریکا، انقلاب اسلامی را از نفوذ بیاندازند اما امت اسلام با میدان‌داری یک رهبر بزرگ که نائب امام زمان(عج) است او که مدبر است و با نقش‌آفرینی حاج قاسم سلیمانی توانست مقابل دشمن ایستادگی کند؛ دشمن احساس کرد که همه سرمایه‌گذاری‌ها و نفش‌آفرینی‌های سیاسی‌اش در سرزمین‌های اسلامی مدفون شدند و باز هم دشمن متعجب شد.

وی با بیان اینکه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی، در عین دلسوزی و شفقتی که دارند در میدان شجاعت نیز یک رهبر بزرگ هستند، گفت: ایشان در عرصه ژرف‌اندیشی، تدبیر الهی، دشمن شناسی، ایستادگی در قلب یک میدان عظیم جهانی هستند، امروز به صحنه نگاه کنید که این مرد بزرگ چگونه سفینه نجات این امت در این طوفان سهمگین است.

 فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: ایشان در نقطه مرکزی تقارن همه فشارهای دشمن با روحیه ایمانی و حسینی ایستاده است و ملتی که با آن بیعت کرده است، قامت برافراشته و سر افراشته است.

وی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کند که می‌تواند با سر برآوردن عده قلیلی فریب خورده این عظمت را مورد آسیب قرار دهد، گفت: دشمن رؤیاهای فراوانی می‌بیند؛ او دوست دارد مثل گذشته بر سرنوشت ما مسلط شود. آن‌ها دوست دارند مثل گذشته پادشاه ایران را به موریس تبعید کنند و ۴۰ هزار مستشارشان سرنوشت ما را تعیین کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها دوست دارند که چهره زنان ما را بی‌هویت ساخته، مثل زنان غربی کنند، آن‌ها دوست دارند مثل گذشته، سیاست‌های نیکسون و سیاست‌های قبلی خلیج فارسی شان را به میدان بیاورند. آن‌ها می‌خواهند که جوانان ما درگیر فحشا باشند. آن‌ها می‌خواهند صیانت از ارزش‌های اسلامی را از روحیه زنان ما بگیرند.

فریاد دشمن، فریاد شیطان است

سلامی اضافه کرد: فریادهای دشمن، فریادهای شیطان است زیرا آن‌ها به جنگ خدا و رسول آمده‌اند که نمادهای شیطانی را بر سیمای جوانان ما بنشانند و جوانان ما را از اسلام و وطن و ولی و ملت خود دور کنند.

وی افزود: همه باید هوشیار باشند که این توطئه دشمنان ما است. آمریکا می‌خواهد که آرامش را از خیابان‌های ما بگیرد و سفینه هایمان را به آسمان نفرستیم. آن‌ها می‌خواهند که مردم ما به دارو دسترسی نداشته باشندو جوانانمان را در خیابان‌ها در خون بغلطند. آمریکا می‌خواهد ملت ایران را تجزیه کنند ولی رویاهایشان محقق نمی‌شود زیرا ملت ایران ایستاده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: زنان ما از حجاب به عنوان حفظ ارزش‌های والایشان حفاظت و صیانت می‌کنند و به ندای شیطان پاسخ نمی‌دهند و جوانان ما بازخواهند گشت. ما می‌خواهیم که آن‌ها در مقابل مستکبران بایستند و مطمئن هستیم که آن‌ها که فریب‌خورده‌اند برگردند.

وی با بیان اینکه ما توانستیم بر استکبار جهانی پیروز شویم زیرا بحثی برای پیروزی و غلبه کفار باقی نگذاشتیم، عنوان کرد: سرمایه‌های عظیمی در کشور داریم که باید آن‌ها را پاس بداریم و اگر این سرمایه‌ها به میدان بیایند ایران به یک قدرت مسلط در دنیا مبدل می‌شود.

سلامی اضافه کرد: امروز در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی هستیم و از هیچ عنصری نگران نیستیم و هیچ چیزی نمی‌تواند گام‌های ما را بلرزاند. فرمایشات رهبر معظم انقلاب زینت بخش این محفل عظیم بود و امیدواریم ایشان را تا عصر ظهور برای امت اسلام با سلامت روز افزون حفظ نماید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها