کد خبر: 579386
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۵:۴۰:۲۳
| |

روزنامه اطلاعات:

جوانانی که شعار تند می‌دهند اگر دیده و شنیده شوند، با نظام همراهی می‌کنند

روش‌های امنیتی ممکن است بساط اعتراض را از خیابان برچیند اما جامعه و جوانان را برای همراهی با دولت بی‌انگیزه خواهد ساخت

روزنامه اطلاعات نوشت: این تصور که دیگر کاری نمی‌شود کرد چون نه حکومت به حرف کسی گوش می‌‌دهد و نه مردم اعتمادی به حکومت دارند گزاره درستی نیست. همین جوانانی اگر دیده و شنیده شوند، همراهی می‌کنند.

جوانانی که شعار تند می‌دهند اگر دیده و شنیده شوند، با نظام همراهی می‌کنند
کد خبر: 579386
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۵:۴۰:۲۳

روزنامه اطلاعات معتقد است مفاهمه و گفت‌وگوی ملی راه عبور از بحران بزرگی است که کشور با آن مواجه شده و تاکید دارد این تصور که دیگر نمی‌شود کاری کرد، گزاره غلطی است و همچنان راه‌حل وجود دارد.

به گزارش اطلاعات، این تصور که دیگر کاری نمی‌شود کرد چون نه حکومت به حرف کسی گوش می‌‌دهد و نه مردم اعتمادی به حکومت دارند گزاره درستی نیست. همین جوانانی که در خیابان و کوچه و دانشگاه فریاد می‌زنند، گاه حتی شعارهای تند می‌دهند و گاه تحمل حضور و یا سخن هیچ مقام و مسئولی را ندارند وقتی دریابند شنیده می‌شوند و می‌توانند صدایشان را به گوش حکومت برسانند و از آن طرف هم صداقت و تحمل و مدارا و عمل و اراده تغییر و نه تخطئه و تهدید و تحقیر ببینند همراهی می‌کنند چون کشورشان را دوست می‌دارند.

برای عبور از بحران‌های بزرگی که با آن روبروئیم همانطور که بارها گفته شد به مفاهمه و گفتگوی ملی و به کارگیری تمام ظرفیت نخبگانی کشور و مشارکت همه آحاد جامعه با پرهیز از قطب‌بندی‌های خطرناک و تفرقه افکنانه و مخرب اجتماعی نیازمندیم.

اینکه تصور کنیم صرفاً با روش‌های امنیتی می‌توان آرامش و ثبات آورد و جامعه را آرام کرد ممکن است بساط اعتراض را از سطح خیابان برچیند اما جامعه و به ویژه جوانان را برای همراهی با دولت در مسیر رفع بحران‌های بزرگ بی‌انگیزه وناهمراه خواهد ساخت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها