کد خبر: 579294
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۲۰:۴۰:۰۷
| |

روزنامه همدلی:

گشت ارشاد چه دستاوردی داشت که حالا قرار است نیروی مسلح در دانشگاه مستقر شود؟

روزنامه همدلی نوشت: حضور پلیس برای نظارت بر امر حجاب در جامعه چه دستاوردی داشته که حالا قرار است با حضور پلیس در دانشگاه‌ها محقق شود؟

گشت ارشاد چه دستاوردی داشت که حالا قرار است نیروی مسلح در دانشگاه مستقر شود؟
کد خبر: 579294
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۲۰:۴۰:۰۷

اظهارات اخیر وزیر علوم برای بازگشایی دفاتر نیروهای مسلح در دانشگاه همچنان مورد نقد جدی فعالان سیاسی و مدنی است و از تبعات آن می‌گویند. روزنامه همدلی امروز در مطلبی به قلم ولی‌الله شجاع‌پوریان که در مجلس ششم طرح ممانعت از ورود نظامیان به دانشگاه‌ها را قانونی کرد هشدار داده برخورد نظامی با دانشگاه پرهزینه و خالی از فایده است؛ مانند برخورد نظامی با مساله حجاب.

به گزارش همدلی، طرح حضور نیروهای مسلح در دانشگاه به هر شکلی محل تامل جدی است، و اگر کسی در پسِ ذهن خود نیز چنین خیالی دارد، قبل از اجرای این ایده، بهتر است که نتیجه تصمیماتی همچون گشت ارشاد را در سطح جامعه مورد بررسی قرار دهد. حضور پلیس برای نظارت بر امر حجاب در جامعه چه دستاوردی داشته که حالا قرار است با حضور پلیس در دانشگاه‌ها محقق شود؟ آیا حضور نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها امکان بروز تنش و درگیری را در فضای دانشگاه‌ها تشدید نمی‌کند؟ اساسا طرح موضوعی که این شائبه را در سطح جامعه ایجاد و تقویت می‌کند در روزهایی که دانشگاه‌ها به عنوان یکی از کانون‌های اصلی ناآرامی‌های اخیر ملتهب هستند با چه انگیزه‌ای مطرح می‌شود؟

می‌توان به دست‌اندرکاران امنیت کشور یادآور شد که برخورد نظامی با مساله دانشگاه در سال‌های پیش از انقلاب آینه‌ای است که آینده این روش را نیز می‌توان در آن دید؛ پر از هزینه، خالی از فایده.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • #آزادی ارسالی در
    سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

    کدام کار با زور انجام شده که این دومینش باشد چرا درس و عبرت از تاریخ نمیگیرید و بجای غلط فکردن درست فکردن را آموزش ببینید و رواج بدید...

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها