کد خبر: 575608
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ۰۹:۵۰:۲۹
| |

جلال رشیدی کوچی، رئیس کمیته امنیت کمیسیون شوراها:

در ماجرای مهسا امینی عده ای گفتند «ماله کشی» و عده ای هم گفتند از انقلاب خارج شدی!

یک نماینده مجلس گفت: در ماجرای خانم مهسا امینی بنده از هر دو طرف مورد هجوم قرار گرفتم یک طرف می گوید تو از جنس خودشان هستی و آمدی دروغ بگویی و ماله کشی انجام دهی. طرف دیگر می گوید تو از خط انقلاب خارج شدی و موافق بی بند و باری هستی.

در ماجرای مهسا امینی عده ای گفتند «ماله کشی» و عده ای هم گفتند از انقلاب خارج شدی!
کد خبر: 575608
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ۰۹:۵۰:۲۹

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه بنده معتقد هستم تا زمانی که ما با هر طرز تفکری و از هر جریان سیاسی نتوانیم کنار هم بنشینیم و با هم صحبت کرده و به صورت مستند حرف خود را به کرسی بنشانیم، هیچ چیزی در کشور سرجای خود قرار نخواهد گرفت، تصریح کرد: طبیعتا تخریب و برچسب زدن راه ساده تری نسبت به منطق و استدلال برای دسترسی به اهداف است.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی رشیدی کوچی را در ادامه می خوانید:

*آنچه که در قالب طرح صیانت در مجلس و کمیسیون ویژه در حال بررسی بود دیگر عملا وجود خارجی ندارد متاسفانه نوع برخورد ما با مسائل کلیدی اجتماعی بعضا غلط است اما ممکن است افرادی که هم در مجلس حضور دارند و هم در شورای عالی فضای مجازی وقتی دیدند طرح آنها در مجلس به نتیجه نرسیده است، اهداف خود را در شورای عالی فضای مجازی دنبال کنند. 

*زنان به ورزشگاه رفتند چه شد؟ برخی می گویند وا اسلاما که زنان رفته اند استادیوم و چگونه خوشحالی می کنند. همین افراد هستند که فشار می آورند. ما به عنوان حکومت دینی وظیفه داریم بستر لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه را به گونه‌ای  فراهم کنیم تا جایگاه زنان مورد خدشه قرار نگیرد ما به عنوان حکومت دینی وظیفه داریم که شرایط حضور بانوان در ورزشگاه را جوری فراهم کنیم که از لحاظ اعتقادی به بانوان اسائه ادبی صورت نگیرد.

*ما باید این بستر را فراهم کنیم نه اینکه بگوییم هیچ خانمی حق ورود به ورزشگاه را ندارد. هر کسی هم اگر حرفی زد بگوییم نفوذی دشمن است. بانوان ما از مردان خیلی جلوتر هستند. باید کمی برای خودمان فهم و شعور قائل باشیم. بنده تا به حال دوبار به استادیوم رفته‌ام از اول تا آخر اینقدر فحش دادند پشیمان شدم. چون این محیط با روحیات بنده سازگار نبود دیگر نرفتم.

*کسی که خودش احساس کند در آن محیط احساس راحتی ندارد دیگر به آنجا نمی رود. متاسفانه ما مسائل ساده را به معضل تبدیل کرده و سپس از آن بحران می سازیم و بعد می گوییم کار دشمن است. آن وقت دهن همه ما بسته می شود. بنده به دولتمردان گفتم نمی شود همواره به مردم فشار آورد. باید گپی هم برای مردم ایجاد کرد.

*بنده همایون شجریان را دعوت کردم تا در تخت جمشید کنسرت برگزار کند. به من گفتند شاه پرست. به من می گویند چرا همایون شجریان را که پدرش زمانی به نظام فحش داده را به تخت جمشید دعوت کردی. بنده می گویم مگر این بنده خدا ۲۰ شب در وزارت کشور کنسرت برگزار نکرد؟ پس باید بگوییم وزیر کشور هم شاه پرست است. 

*از نظر بنده تخریب در جامعه ما از سوی تمام جریان ها صورت می گیرد. در ماجرای خانم مهسا امینی بنده از هر دو طرف مورد هجوم قرار گرفتم یک طرف می گوید تو از جنس خودشان هستی و آمدی دروغ بگویی و ماله کشی انجام دهی. طرف دیگر می گوید تو از خط انقلاب خارج شدی و موافق بی بند و باری هستی. تو اصلا از دین خارج شده ای.

*بنده خودم همواره سعی کردم در مسیر حق گام بردارم. بنده در مسیری گام برمی دارم که احساس کنم درست است. تا وقتی که ما نتوانیم کنار هم بنشینیم و باهم صحبت کنیم و به صورت مستند حرف خود را بیان کنیم هیچ چیز در کشور سرجای خود قرار نمی گیرد. راحت ترین کار برای رسیدن به اهداف، تخریب است.

*تخریب کردن هیچ کاری ندارد. بنده یک مصاحبه انجام می دهم اما بعد از آن باید ۱۰ تا مصاحبه انجام دهم تا بگویم منظورم از آن مصاحبه چه بوده است. افرادی تخریب می کنند که قدرت استدلال و استنباط و توان مناظره ندارند. بنده سعی می کنم تا جایی که از دستم بر می آید حقایق را روشن کنم.

*بنده با جمعی از دوستان بسیجی و انقلابی شهرمان که خیلی از من خرده می گرفتند جلسه گذاشتم و برای آنها مسائل را تبیین کردم، به آن ها گفتم فلان فردی که به پهنای صورت در تلویزیون برای امام حسین اشک می ریزد پشت پرده زندگیش با ظاهرش فرق می کند. بنده به آن رسیدم و به شما می گویم. یا قبول می کنید یا خیر. اگر قبول کنید که خودتان آرامش دارید اگر هم قبول نکنید یک زمانی خودتان به آن می رسید که شاید دیر شده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها