کد خبر: 574667
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

کمال علیپور خنکداری، عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس:

هزینه حذف ارز ترجیحی را مردم پرداخت کردند/ دولت ناتوان از کنترل بازار

نماینده مجلس یازدهم گفت:‌دولت نتوانست بازار را کنترل کند در حالی که قرار بود صرفا قیمت چند قلم کالا افزایش پیدا کند اما نه تنها شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاها در ابتدای امر بودیم بلکه این افزایش همچنان ادامه دارد.

هزینه حذف ارز ترجیحی را مردم پرداخت کردند/ دولت ناتوان از کنترل بازار
کد خبر: 574667
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۳:۰۰:۰۰

کمال علی پورخنکداری نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه گرانی کالاهای اساسی پس از حذف ارز ترجیحی، گفت: اگرچه گرانی کالاهای اساسی دلایل مختلفی دارد اما حذف ارز ترجیحی شوک بزرگی به قیمت‌ها وارد کرد .

مهم ترین بخش‌های گفت‌و‌گوی این عضو هیات رییسه کمیسیون عمران را در ادامه می‌خوانید:

*دولت نتوانست بازار را کنترل کند در حالی که قرار بود صرفا قیمت چند قلم کالا افزایش پیدا کند اما نه تنها شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاها در ابتدای امر بودیم بلکه این افزایش همچنان ادامه دارد.

;lhgd

*افزایش قیمت‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی برای مردم بسیار سنگین تمام شد و دولت نتوانست کنترلی بر بازار داشته باشد، موضوع دیگر عدم فعالیت صحیح سازمان تعزیزات است چراکه باید نظارت کامل و جدی بر فعالیت اصناف، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و بازار داشته باشد اما متاسفانه این سازمان ضعیف عمل می‌کند.

* متاسفانه دولت نیز هیچ نظارتی بر شبکه توزیع ندارد به همین دلیل دلال‌ها برای خود به راحتی جولان می‌دهند و قیمت کالاها را روز به روز بالا می‌برند، بنابراین در شرایطی که هرج و مرج گریبان بازار را گرفته است وزارتخانه‌های مرتبط باید پای کار آمده و کنترل بازار را در دست بگیرند چراکه تنها در این صورت می‌توان بر گرانی‌ها فائق آمد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها