کد خبر: 555277
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۴:۱۶:۰۴
| |

عزت الله یوسفیان ملا:

حذف سریع ارز ترجیحی قطع کردن اکسیژن بیمار زیر جراحی بود

نماینده ادوار مجلس با انتقاد از سرعت دولت در اجرای تصمیم حذف ارز ترجیحی می گوید این جراحی اقتصادی مثل قطع کردن اکسیژن برای بیمار در اتاق عمل بود.

حذف سریع ارز ترجیحی قطع کردن اکسیژن بیمار زیر جراحی بود
کد خبر: 555277
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۴:۱۶:۰۴

عزت الله یوسفیان ملا ، نماینده ادوار مجلس درباره نحوه اجرای تصمیم دولت درباره حذف ارز ترجیحی گفت: نباید این تصمیم به طور ناگهانی اجرا می شد، آنچه رخ داد بیش از آن که جراحی اقتصاد باشد ، تصمیم انفجاری بود.

به گزارش جمهوریت ، وی با بیان این که کسی منکر اثرات نامطلوب تداوم تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نبود، افزود: اجرای این تصمیم لازم بود و تردیدی در آن نیست که در قبال دلار ۳۰ هزار تومانی نمی شود بیت المال را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان حراج کرد ، اما وقتی انفجاری تصمیمی را شروع می کنید ، خسارت آن از ابتدای کار بیشتر است و اگر بخواهند به شرایط اول هم بازگردند، دیگر امکان آن نیست.

دم ۲۰ قلم کالا به ۴ قلمی که وزیر کشور می گوید اجازه گران شدن دارد بسته است

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر این که ارز ترجیحی باید آرام آرام حذف می شد، گفت: نباید شرایط طوری پیش می رفت که فشار ناگهانی به زندگی مردم وارد شود.

وی افزود: الان یک خانواده باید گوشت قرمز ، گوشت مرغ ، روغن و تخم مرغ را گران بخرد، وقتی آقای وزیر کشور می گوید ۴ قلم اجازه گران شدن دارد یعنی چی؟ ۲۰ قلم کالا به دم این ۴ قلم بسته است، وقتی شیر گران می شود ، ماست و پنیر و خامه و کره را که از آب که نمی گیرند ، از شیر می گیرند و طبیعتا این ها مثل زنجیر به هم ومصل هستند و گران می شوند.

حذف ارز ترجیحی باید مرحله به مرحله انجام می شد

یوسفیان ملا درباره الزامات پیش از اجرای این تصمیم نیز گفت: صدا و سیما ، تکایا و هیات ها  و نهادهای مختلف باید هر روز می آمدند و مورد به مورد حرکت می کردند و مسائل را برای مردم توضیح می دادند، اما این که به صورت ناگهانی تصمیم را اجرا کنند و اسمش را جراحی بگذارند نتیجه خوبی ندارد و منجر به سوءاستفاده معاندین و مخالفین هم می شود.

وی با بیان این که «این اتفاق باید ظرف ۵ ماه انجام می شد نه یک هفته» ، ادامه داد: این که ناگهان ۴۰۰ هزار تومان واریز کنند بعد بگویند نباید برداشت کنید این وسط یارانه ۴۵ هزار تومانی را هم متوقف کنند ، تنها مردم را شوک زده می کند.

نماینده ادوار مجلس همچنین گفت: به قول یکی از نمایندگان مجلس این شیوه اجرای تصمیم مثل این بود که در اتاق عمل اکسیژن بیمار تحت جراحی را قطع کردند.

هنوز مسئول اصلی در زمینه اجرای این تصمیم مشخص نیست

نماینده ادوار مجلس با بیان این که با توجه به اهمیت اجرای این تصمیم و شرایط حساس ، مردم نمی دانند با چه کسی طرف هستند.

یوسفیان ملا با تاکید بر این که « این کار نیازمند دادن اطلاعات و آرامش بود و سرعت بسیار پایین را می طلبید»، خاطر نشان کرد:  اگر کاری که طی یک هفته انجام شد در طی یک سال صورت می گرفت، ضرر برای کشور نداشت و مردم آرام تر این مرحله ضروری را طی می کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها