میرکاظمی برای تنگ کردن معیشت برنامه دارد یا برای گشایش آن؟

ماجرا از این قرار است که شورای‌نگهبان طی نامه‌ای به رئیس‌مجلس، برای بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان از مجلس مهلت بیشتری خواسته اما دلیل این تاخیر نه شورای نگهبان بلکه جایی در دولت است.

 میرکاظمی برای تنگ کردن معیشت برنامه دارد یا برای گشایش آن؟
کد خبر: 531751
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۲:۳۳:۰۰

دولت یکی یکی از بار مطالباتی که قبل بر حق می‌دانست، شانه خالی می‌کند. یک روز افزایش حقوق کارکنان دستگاه قضائی با سیگنال دولت منتفی می‌شود،‌ روز دیگر گفته می‌شود افزایش حقوق کارمندان و کارگران تورم‌زاست و ملت با همین دستمزدها بسازند و حالا نیز نوبت به استنکاف از نتیجه دادن لایحه رتبه‌بندی معلمان رسیده است!

به گزارش عصر ما، ماجرا از این قرار است که شورای‌نگهبان طی نامه‌ای به رئیس‌مجلس، برای بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان از مجلس مهلت بیشتری خواسته اما دلیل این تاخیر نه شورای نگهبان بلکه جایی در دولت است. همان‌جا که از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون یک خبر دلخوش‌کننده برای مردم نداشته است.

آنچنان که گفته شده دلیل اصلی شورای نگهبان برای درخواست مهلت از مجلس این است که میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه به‌رغم اینکه در جلسه غیرعلنی رقم ۲۵ هزار میلیارد اعتبار را برای رتبه‌بندی معلمان پذیرفته، اکنون که وقت بررسی و تصویب رسیده نامه موافقتش را به شورای نگهبان نمی‌دهد و بدون این نامه شورای نگهبان مجبور است طبق اصل ۷۵ قانون اساسی، مصوبه مجلس را رد کند. 

بر این اساس مشخص می‌شود برنامه‌هایی که سازمان برنامه رئیسی برای بودجه در پیش گرفته انقباض‌‌اش در کجا و انبساط‌اش در کجاست.

این در حالی است که ابراهیم #رئیسی در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی تاکید کرده بود که دولت مردمی برای بالا رفتن سطح آموزش کشور رتبه‌بندی معلمان را به سرعت عملیاتی می‌کند. 

او در زمان تکیه زدن بر صندلی ریاست‌جمهوری نیز گفته بود: متأسفانه در طرح رتبه‌بندی معلمان، آنچه در وهله اول به اذهان تداعی می‌شود، بحث مالی و پرداخت‌ها است، در حالی که مباحث مالی فقط یک بخش از طرح رتبه‌بندی است و این طرح اساسا برای ارتقای جایگاه معلمی و هویت، منزلت و جایگاه معلم و البته معیشت معلم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها