معین الدین سعیدی، نماینده چابهار:

ضرب و شتمی به مهسا امینی دیده نشده اما استرس روانی به او وارد شده

بسیاری از نهادها برای حجاب و عفاف هزینه می‌گیرند اما بی‌اثرند و غیرپاسخگو

یک نماینده مجلس گفت: بسیاری نهادهای فرهنگی و مذهبی که برای حوزه فرهنگ حجاب و عفاف هزینه دریافت می‌کنند، نشان داده‌اند اثرگذاری لازم را ندارند و این‌ها باید برای این همه هزینه که برای‌شان شده است به جایی نرسیده‌اند و کارشان هیچ نتیجه ملموسی نداشته پاسخگو باشند.

ضرب و شتمی به مهسا امینی دیده نشده اما استرس روانی به او وارد شده
کد خبر: 574608
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۰۸:۲۷:۱۶

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در پاسخ به این سوال که پس از مرگ مهسا امینی مطرح شد که آیا مجلس شورای اسلامی می‌تواند به لحاظ قانونی جلوی اقدامات فراقانونی که شاهد رخ دادن‌شان بودیم را بگیرد و قوانینی به این منظور تصوب کند، گفت: واقعیت امر این است که همه احساسات‌شان جریحه‌دار و قلب‌‌شان شکسته شده است. شرایط، شرایط خوبی برای ما که جزو مسئولان کشوری هستیم و خودمان را پیرو خط امامان می‌دانیم نیست، فرمودند هنگامی که خلخال از پای زن یهودی برداشته شد، اگر مسلمانی این را شنید از شرم بمیرد رواست، این اتفاقات در شان کشور و نظام ما نیست.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می خوانید:

*در چنین مواردی پیگیری‌هایی که بعدا شده است معمولا خیلی به نتیجه نرسیده و دارای بازدارندگی در این قضیه نبوده است.

*رئیس‌جمهور محترم در هنگام انتخابات فرمودند که ما گشت ارشاد مسئولین را راه‌اندازی می‌کنیم. مردم انتظار دارند حساسیت‌ها نسبت به حیف و میل کردن بیت‌المال، وعده‌های دروغین مدیران اجرایی و زندگی اشرافی مدیران باشد نه این‌که مشاهده کنند حساسیت و تمرکز روی چند تار موی خواهران و فرزندان‌شان باشد، این پذیرفتنی نیست.

*فارغ از این که در آن بازداشتگاه چه اتفاقی افتاده است، شاهد بودیم که نیروی انتظامی ویدئوهایی منتشر کرد مبنی بر این که برخورد فیزیکی صورت نگرفته است اما همان استرس روانی که به یک دختر  بیست و دوساله وارد می‌شود آن هم برای کسی که هیچگاه پایش به کلانتری باز نشده است، برای کسی که پاسگاه و دادگاه شاید برایش یک تابو باشد، فشار روانی ایجاد می‌کند که به اندازه خودش می‌تواند متاسفانه منجر به چنین فجایعی شود. 

*گشت ارشاد واقعا هم خروجی نداشته است. همین الان شما جوانان شهرهای مختلف را ببینید چه تاثیری داشته است، معتقدم بسیاری نهادهای فرهنگی و مذهبی که برای حوزه فرهنگ حجاب و عفاف هزینه دریافت می‌کنند، نشان داده‌اند اثرگذاری لازم را ندارند و این‌ها باید برای این همه هزینه که برای‌شان شده است به جایی نرسیده‌اند و کارشان هیچ نتیجه ملموسی نداشته پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • شاهرخ ارسالی در
    دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

    جناب نماینده ی محترم به چه مدرکی استناد میکنید ضرب وشتمی در کار نبوده بنده بخاطر دیرکرد در پرداخت قسط مهریه ی همسرم در کلانتری ۳۹ متروی گلشهر در حین بازجویی مورد حمله ی گروهبانی که از نیروهای خدمات کلانتری بود و جارو میکرد قرارگرفتم ویکی از دندتن های جلوی بنده شکست و افتاد اون هم بادست دستبند شده وبدست گروهبانی که وظیفه اش نظافت کردن است در کلانتری چطور اینقدر با اطمینان میفرمایید ضرب و شتمی در کار نبوده تازه بعد از شکایت بنده از گروهبان نظافتچی فیلم دوربین های مدار بسته ی کلانتری را تقطیع کردند که حفاظت انتظامی البرز نتوانست ثابت کند دزد و سارق مسلح بودم یا مواد فروش فقط در پرداحت قسط مهریه ی همسرم فصور کرده بودم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها