در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 21 فروردین ۱۴۰۱

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 21 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 546591
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 21 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

 

رای عدم اعتماد به عمران خان در پارلمان پاکستان

در جلسه رأی اعتماد به نخست‌وزیر پاکستان،‌ عمران خان کمتر از ۱۱۰ رأی را از آن خود کرد و در مقابل اپوزیسیون با بیش از ۱۷۹ رأی او را برای ادامه پست نخست‌وزیری مناسب ندانستند. رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند پارلمان این کشور روز دوشنبه جانشین نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان را انتخاب می‌کند.

اومیکرون،‌ ضعف شاخص رنگ‌بندی شهرها را نشان داد

حمید سوری، اپیدمیولوژیست، گفته: کشور ایران محل برخورد یک نقطه اپیدمیولوژیک از سوی مرزهای کشور است، یعنی ریسک انتقال بیماری‌ها بسیار زیاد است؛ چرا که در بسیاری از مرزهای کشور ترددهای غیر قانونی زیادی وجود دارد. در کنترل و پیشگیری کرونا می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. او تاکید کرده: رنگ‌بندی شهر دچار ضعف بود و در نوع اومیکرون که شدت بیماری کاهش یافت،‌ ضعف‌ها بیشتر خود را نشان داد. واقعیت‌ها با آنچه رنگ‌ها به شما می‌گویند، هم‌خوانی ندارند.

نهایی شدن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون، یک ماه برای تدوین آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان مهلت تعیین کرده بود. این مهلت ۲۳ فروردین به اتمام می‌رسد و وزارتخانه تا ۲۳ فروردین، آیین‌نامه را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

نشست دولت با معترضان به باجگیرى جنسى در سینما

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان خبر از نشستى با برخى امضاکنندگان بیانیه اعتراض به باجگیرى جنسى در سینما داد. نام این زنان عنوان نشده ولى انسیه خزعلى پس از این جلسه، آسیب‌دیدگان باجگیرى جنسى را در سینماى ایران «معدود» خواند و از امضاکنندگان خواست این مساله را با انضباط حقوقی و قانونی لازم در مسیر تعریف شده و نه تحمیل شده پیش ببرند.

انتشار فهرست بدهکاران بزرگ برخی بانک‌ها

در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و شفاف‌سازی تسهیلات‌گیرندگان کلان و ابربدهکاران بانکی، سه بانک مسکن، کشاورزی و پست‌بانک اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کردند. عصر شنبه بانک ملی، اسامی بدهکاران خود را منتشر کرده بود.

قدم زدن زلنسکی و جانسون در خیابان‌های کی‌یف

در شرایطی که اوکراین زیر آتش حملات روسیه است، زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و جانسون نخست‌وزیر انگلیس در خیابان‌های کی‌یف قدم زدند. رئیس‌جمهور اوکراین آثار جنگ را به نخست‌وزیر بریتانیا نشان داد. 

ایران آماده میزبانی از مسافران جام جهانی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد: ایران برای همکاری با قطر برای میزبانی از مسافران جام‌جهانی فوتبال آمادگی دارد. مسافت ۴۰ دقیقه‌ای پرواز از کیش به قطر و زیرساخت‌های مناسب هتلی، این جزیره را به یکی از مهم‌ترین نقاطی تبدیل کرده که می‌تواند در میزبانی از مسافران جام‌جهانی نقش‌آفرینی کند. وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر امروز برای بازدیدی دو روزه از امکانات و زیرساخت‌های کیش، وارد این جزیره خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید