در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 20 فروردین ۱۴۰۱

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 20 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 546394
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۱:۳۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 20 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

 

خیزش گرد و خاک همچنان پدیده غالب کشور است

یک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور گفت: با این وجود، پدیده غالب همچنان وجود توده گرد و خاک خواهد بود که با شدت و ضعف در مرکز، غرب و جنوب غرب، موجب کاهش شدید کیفیت هوا خواهد شد. میانگین شاخص آلودگی هوای تهران در صبح روز شنبه در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌هاست. شاخص آلودگی هوا روز جمعه در حالتی بی‌سابقه رکورد ۴۹۱ واحدی را زد و تهران را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان در صدر شهر‌های آلوده قرار داد.

بایدن با مارک میلی درباره نیروی قدس سپاه هم‌نظر است 

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفته جو بایدن با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، درباره اینکه نیروی قدس سپاه یک سازمان «تروریستی» است هم‌نظر است. او تاکید کرده: در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین توافق با ایران «نه قطعی و نه نزدیک» است. دَن سالیوان، سناتور جمهوری‌خواه، هم در این باره نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن می‌خواهد سپاه را از فهرست سازمان‌های تروریستی برای تامین یک معامله جدید با ایران حذف کند.

ویل اسمیت محروم شد

آکادمی اسکار در بیانیه‌ای اعلام کرد ویل اسمیت، بازیگر هالیوود، را به دلیل «رفتار غیرقابل قبول و آسیب‌رسان» پس از سیلی زدن به کریس راک، به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم جوایز اسکار و سایر رویدادهای این آکادمی محروم می‌کند.

احتمال شکل‌گیری موج هفتم کرونا در اواخر فروردین

سید احمد طباطبایی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، با ابراز نارضایتی از آنچه کاهش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خواند، گفت: احتمالاً از اواخر فروردین ماه موج هفتم آغاز شده و پیک آن به اواخر اردیبهشت برسد؛ البته امیدوارم پیش‌بینی ما اشتباه باشد و ابتلاهای رخ داده و واکسیناسیون کمک کند و مردم ایمن باشند.

بایدن قانون ممنوعیت واردات نفت از روسیه را امضا کرد

جو بایدن قانون پایان دادن به واردات نفت روسیه که به طور قانونی واردات محصولات نفتی از روسیه را ممنوع می‌کند و قانون تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس که روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق در می‌آورد، امضا کرد.

پوتین با «کیف هسته‌ای» در انظار عمومی حاضر شد

ولادیمیر پوتین در مراسم تدفین یک سیاستمدار راست افراطی در مسکو «کیف هسته‌ای» خود را به همراه برد و با این کار نگرانی از یک حمله هسته‌ای بالقوه را افزایش داد.

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن در مورد برجام

چند سناتور جمهوری‌خواه به بایدن درباره توافق هسته‌اى با ایران هشدار دادند و از او خواستند توان نظامى اسرائیل در مقابل ایران را تقویت کند. در این نامه آمده است: ما از دولت شما می‌خواهیم که برای ارائه قابلیت‌های نظامی به اسرائیل با هدف دفاع از خود در مقابل ایران اقدامات فوری انجام دهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید