در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 22 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 22 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 542878
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 22 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

 

حمله موشکی به اربیل عراق

بامداد روز یکشنبه شهر اِربیل، مرکز کردستان عراق، هدف حمله موشکی قرار گرفت. رسانه‌های عراقی همچنین گزارش دادند دروازه‌های ورودی سفارت آمریکا در بغداد بسته و آماده‌باش کامل در پایگاه‌های نظامی در عراق اعلام شده است. سازمان ضد تروریسم منطقه کردستان عراق مدعی شد ۱۲ فروند موشکی که به اربیل برخورد کردند، از جایی در خارج از عراق و جهت شرق این کشور شلیک شده‌اند.

ادامه روند کاهشی کرونا در ایران 

وزارت بهداشت اعلام کرد که در هفته ۱۰۷ همه‌گیری کرونا در کشور، وضعیت ابتلا در ۳۰ استان کشور کاهشی شده، اما موارد فوتی در ۱۹ استان افزایش داشته است.

وزیر خارجه قطر برای گفت‌وگو درباره ایران به روسیه می‌رود

بلومبرگ گزارش داد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز یکشنبه برای گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره ایران عازم مسکو می‌شود.

بورل: اتحادیه اروپا در اوکراین مداخله نظامی نمی‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه‌شب گفت که این اتحادیه برای جلوگیری از به راه افتادن یک جنگ تمام‌عیار در اوکراین، مداخله نظامی نخواهد کرد.

ضربات سهمگین به شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در آذربایجان غربی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان ‌غربی خبر داد: طی یک ماه گذشته سربازان گمنام امام زمان به بزرگ‌ترین شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در این استان ضربات سهمگینی وارد کردند. به گفته او، این شبکه جاسوسی با اجیر کردن اراذل و اوباش در تلاش بود تا اقدامات خرابکارانه‌ای در داخل خاک ایران داشته باشد که با هوشیاری نیروهای امنیتی، این تهدیدات خنثی و ضربه لازم به این شبکه وارد شد.

ایران گفت‌وگو با عربستان‌ را تعلیق موقت کرد

در حالی که وزیر خارجه عراق اعلام کرده بود دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان‌ چهارشنبه در بغداد برگزار خواهد شد، خبرهای منابع ایرانی حاکیست که ایران به ‌صورت یک‌طرفه این گفت‌وگوها را موقتا تعلیق کرده است. وزیر خارجه سعودی نیز چند روز پیش از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با ایران خبر داده بود. اگرچه ایران تاکنون زمان مشخصی را برای پیگیری گفت‌وگوها با عربستان اعلام نکرده اما خبرهای غیررسمی حاکی از این بود که برای برگزاری دور پنجم گفت‌وگوها میان ایران و عربستان در چهارشنبه هفته جاری توافق شده است.

لیست قرمز آمریکا در مورد تحریم‌ها را قبول نداریم

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور  خارجه، گفت: باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران برای نوشتن برجام به مذاکرات نرفته، بلکه برای این است که اگر آمریکا بخواهد برگردد باید قول‌هایی که در برجام داده شده اجرایی و محقق شود. او تاکید کرد: هیات مذاکره‌کننده در وین اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کند ماه‌ها قبل به نتیجه می‌رسید. مباحث اساسی که بین ما و آمریکا مطرح شده از جنسی است که باید انتفاع اقتصادی مردم ایران رعایت شود، یعنی تحریم‌هایی که مانع انتفاع اقتصادی است و محل نزاع انتفاع است.

جلسه غیرعلنی مجلس با محوریت مذاکرات هسته‌ای

صبح روز یکشنبه جلسه غیرعلنی مجلس به ریاست قالیباف و با حضور محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان برگزار شد. در این جلسه روند مذاکرات هسته‌ای و سفر اخیر رئیس کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تعدادی از نمایندگان نیز به اظهار نظر در این خصوص پرداختند.

 

دیدگاه تان را بنویسید