در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 21 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 21 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 542688
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 21 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.



۲۶ درصد جمعیت کشور هنوز واکسن نزده‌اند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: در مجموع ۲۶ درصد از جمعیت کشور شامل کودکان زیر ۱۲ سال و دیگر گروه‌های هدف اصلاً واکسن نزده‌اند که این خود می‌تواند برای این بخش‌ از جمعیت کشور بسیار خطرناک و در واقع نگران‌کننده باشد.

ارتش روسیه به کی‌یف نزدیک‌تر شد

یک شرکت خصوصی ماهواره‌ای آمریکایی خبر داد: تصاویر ماهواره‌ای نشان‌ می‌دهند واحدهای نظامی روسیه همچنان به کی‌یف نزدیک‌تر می‌شوند. وزارت دفاع انگلیس هم اعلام کرد: نیروهای هوایی و موشکی روسیه شهرهای غرب اوکراین را بمباران کردند.

هرگز اجازه نخواهیم داد به ایران اتهام بزنند

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس قوانین و مقررات نمی‌تواند با نفوذ و ارتباطات سیاسی، روابط ما را خارج از چارچوب قوانین و مقررات کنترل کند و به ما اتهام بزند، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد تا با این‌گونه شیطنت‌ها و نفوذ صهیونیست‌ها به ایران اتهام بزنند.

با تصمیم تهران و مسکو بازگشت به برجام امکان‌پذیر است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به ایجاد وقفه در مذاکرات طرف‌های برجام در وین گفت: این نیاز وجود دارد که تصمیم‌هایی در تهران و مسکو اتخاذ شود. او افزود: همچنان معتقدیم چنانچه تصمیم‌های لازم در تهران و مسکو گرفته شوند، بازگشت دوجانبه به تعهدات برجامی امکان‌پذیر خواهد بود.

بایدن: وارد جنگ با روسیه نخواهیم شد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنانی اعلام کرد: ناتو وارد اوکراین شود جنگ جهانی سوم رخ می‌دهد. ما در اوکراین وارد جنگ با روسیه نخواهیم شد.

تخت‌روانچی: حمله صهیونیست‌ها عمدی بود، حق پاسخ داریم

مجید تخت‌روانچی، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به دبیر کل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه را جنایتکارانه و تروریستی خواند. در این نامه تأکید شده ایران در عین اینکه، رژیم اسرائیل را مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد، حق ذاتی دفاع از خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد.

اروپا در تلاش برای استقلال گازی از روسیه است 

رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی اعلام کرد اتحادیه اروپا می‌خواهد در ۵ سال آینده، به هدف عدم وابستگی به واردات انرژی روسیه دست یابد. او همچنین گفته تا اواسط ماه می پیشنهادی برای کاهش وابستگی اروپا به گاز، نفت و زغال‌سنگ روسیه تا سال ۲۰۲۷ میلادی ارائه خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید