در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

حمله به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی

ظهر امروز سه طلبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم رضوی با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند. به گفته دادستان مشهد، ۵ نفر در خصوص حادثه امروز و تعرض به چند طلبه دستگیر شدند که یکی از آنها ضارب و ۴ نفر مظنون به همکاری با او بودند. سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، هم با اشاره به آغاز تحقیقات ویژه درباره این حمله گفته: پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع‌رسانی دقیق در مورد آن صورت خواهد گرفت. بر اساس آخرین خبرها، یکی از طلبه‌های مضروب در این حادثه به شهادت رسیده و 2 طلبه مصدوم نیز در بخش ریکاوری بعد از عمل جراحی هستند و خطر از آنها رفع شده است.

زلنسکی: مرکل مقصر جنگ اوکراین است

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از آنگلا مرکل دعوت کرد تا از «گورهای دسته‌جمعی» در بوچا دیدن کند. او گفته این گورها نتیجه تصمیم مرکل مبنی بر عدم پیوستن اوکراین به ناتو در سال ۲۰۰۸ است. مرکل هم در بیانیه کوتاهی که توسط سخنگویش صادر شد، اعلام کرد: از تصمیماتش در رابطه با نشست ۲۰۰۸ ناتو در بخارست دفاع می‌کند. زلنسکی همچنین گفته: مذاکره با روسیه تنها گزینه برای اوکراین است، اگرچه امکان مذاکره اکنون به یک چالش تبدیل شده است.

آخرین فرصت بانک‌ها برای ابلاغ بخشنامه جدید وام ازدواج

بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها برای ابلاغ بخشنامه پرداخت وام ازدواج به شعب خود با مبالغ جدید تا روز چهارشنبه مهلت دارند. مبلغ وام ازدواج از ۷۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته اما هنوز بخشنامه مبلغ جدید به بانک‌ها ابلاغ نشده و مبلغ وام همان ۷۰ میلیون تومان است.

دولت کویت رسما استعفا کرد

منابع رسانه‌ای اعلام کردند نخست‌وزیر کویت استعفانامه دولت این کشور را رسماً تقدیم ولیعهد کرده است. گفته می‌شود «مشعل الأحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت با این استعفا موافقت خواهد کرد، اما ممکن است مجدداً صباح خالد الصباح را مأمور تشکیل کابینه کند.

شیوه جدید پرداخت کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱

سرلک، معاون تاکسیرانی شهر تهران، گفته: در شیوه جدید پرداخت، کرایه تاکسی بر اساس ساعت، نوع و زمان سفر تغییر می‌کند. قیمت پایه و بالاترین قیمتی که راننده می‌تواند از مسافران دریافت کند روی برچسب درج خواهد شد.

روسیه «ویکی‌پدیا» را تهدید کرد

روسیه، ویکی‌پدیا را به رواج اطلاعات غلط در زمینه عملیات خود در اوکراین متهم و اعلام کرد در صورت عدم حذف این اطلاعات، آن را جریمه می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید