در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه ۱۶ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541791
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 16 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

روسیه برای تهاجم تمام‌عیار علیه کی‌یف آماده می‌شود

مقام‌های وزارت دفاع اوکراین می‌گویند روسیه نیروهای خود را برای یک تهاجم تمام‌عیار علیه کی‌یف آماده می‌کند. بر اساس گزارش ارتش اوکراین، نیروهای مسکو در حال جمع‌آوری تجهیزات لازم برای حمله به پایتخت هستند. بر اساس این گزارش فرماندهان روسیه از طریق مسیر چرنوبیل سوخت مورد نیاز این نیروها را از بلاروس وارد کرده‌اند.

تحصن داریوش مهرجویی جلوی ساختمان وزارت ارشاد

در پی جلوگیری سازمان سینمایی از اکران نوروزی فیلم سینمایی «لامینور» تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی، کارگردان سرشناس ایرانی با انتشار یک ویدیو، ضمن انتقاد از سانسور گسترده در سینما،  از تحصن خود مقابل ساختمان وزارت ارشاد خبر داد. مهرجویی گفت: من معترضم. این پروانه نمایش فیلم من است. می‌آیم و به همراه دستیارانم در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم. تا حقم را نگیرم ول نمی‌کنم.

ابتکارات مذاکراتی برای سرعت دادن به حصول نتیجه در وین

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نوشت: کنش‌های مثبت و منفی کشورهای حاضر در مذاکرات وین با هدف تامین منافع انجام می‌شود و قابل درک است. تنها عامل موثر بر تعامل ما با ۱+۴ نیز تامین منافع مردم ایران است. ارزیابی مولفه‌های جدید موثر بر مذاکرات و اتخاذ ابتکارات مذاکراتی برای سرعت دادن به حصول نتیجه را در دستور کار داریم.

بهای نفت خام به مرز ۱۳۰ دلار رسید 

در ساعات گذشته به دلیل اوج‌گیری مجدد درگیری‌های نظامی در اوکراین نفت برنت دریای شمال با ۹.۹ درصد افزایش به ۱۲۹ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹.۴ درصد افزایش، ۱۲۶ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

حوادث ترافیکی نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است 

رئیس اورژانس کشور با مقایسه شرایط ترافیکی امسال نسبت به سال گذشته اعلام کرد: حوادث ترافیکی نسبت به سال قبل تقریبا ۱۶ درصد افزایش داشته و حدود ۶۰۰ هزار مصدوم را به بیمارستان‌ها منتقل کردیم. امسال ۱۷۱ تصادف اتوبوس داشته‌ایم که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

کاخ سفید: در حال بررسی تحریم بخش انرژی روسیه هستیم 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، خبر داد: مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی جدی احتمال ممنوعیت واردات نفت و انرژی روسیه به ایالات متحده است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هم گفته کنگره آمریکا قصد دارد در هفته جاری میلادی کمکی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کند.

افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در آمریکا به دنبال بحران اوکراین 

به دنبال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، قیمت بنزین طی یک هفته گذشته در آمریکا رکوردی بی‌سابقه ثبت کرده است. میانگین قیمت بنزین در آمریکا امروز به قیمت هر لیتر ۴ دلار و ۹ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۱ درصد جهش را نشان می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید