در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه ۱۵ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541718
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه ۱۵ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

مجلس به دولت مجوز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را داد

نمایندگان مجلس روز یکشنبه در بررسی‌های بودجه‌ای سازوکار حذف ارز ترجیحی واردات کالاهای اساسی را مشخص کردند. بر اساس مصوبه مجلس، در صورتی که دولت قصد حذف کالایی را از سبد مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشد، موظف است ترتیبات قانونی جبران زیان مصرف‌کنندگان را برای کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی انجام دهد. به گفته رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، مجلس با این تصمیم دولت را مختار به حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی کرد نه ملزم، و تصمیم نهایی حذف با دولت است.

سهمیه بنزین نوروزی منتفی شد؟

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت، با اشاره به اینکه «هنوز تکلیف واریز سهمیه بنزین نوروزی مشخص نیست» گفته: «در دولت هیچ جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروزی تشکیل نشده و دستوری هم به ما داده نشده است.» پیش از این رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته بود احتمالا دولت برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروز، منتظر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست تا مشخص شود آیا امسال مجوز سفر نوروزی صادر می‌شود یا نه.

اولیانوف: ایران و آژانس به دستاوردی بزرگ دست یافتند

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. او گفته: دو طرف درباره گام‌های مشخص با هدف حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی مانده در یک دوره زمانی معقول و منطقی به توافق دست یافتند. این دستاورد بزرگی است!

روسیه آماده ادامه گفت‌وگو با اوکراین است

کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با امانوئل مکرون به او اطمینان داده روسیه آماده ادامه گفت‌وگوها با اوکراین به شرط تحقق شرایط مسکو است.

وزیر نفت: معطل مذاکرات وین نخواهیم ماند

جواد اوجی، وزیر نفت، با اشاره به اینکه «هر دو سه هفته یکبار، شاهد انعقاد قراردادهای جدیدی در حوزه نفت خواهیم بود» گفت: «وزارت نفت معطل مذاکرات وین نخواهند ماند و با توان داخلی پروژه‌های مهم حوزه صنعت نفت و گاز اجرا می‌شود.»

آمادگی فرانسه برای اعطای پناهندگی به مخالفان پوتین

وزیر کشور فرانسه در مورد حمله روسیه به اوکراین و موضع کشورش در این باره گفت: موضع فرانسه تضعیف روسیه پوتین است چرا که جنگی غیرقابل قبول در اوکراین به راه انداخته است. او گفته فرانسه حاضر به اعطای پناهندگی به افراد مخالف دولت روسیه است.

دیدگاه تان را بنویسید