در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 14 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541534
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 14 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

گروسی: کار آژانس تحت مدیریت هیچ کشوری نیست

رافائل گروسی، مدیر کل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی با اشاره به اینکه «آژانس همواره استقلال خود را حفظ می‌کند» اعلام کرد: «آژانس متاثر از هیچ کشوری فعالیت نخواهد کرد.»

سال آینده ارز ۴۲۰۰ نداریم

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به آخرین خبرها از تعیین تکلیف ارز 4200 تومانی در بودجه 1401 کل کشور گفت: با تصمیم امروز مجلس در لایحه بودجه 1401، ارز ترجیحی با نرخ 4200 تومان نخواهیم داشت. به گفته او، دولت در لایحه پیشنهادی ارز 4200 تومانی را حذف کرده و به جای آن حدود 178 هزار میلیارد تومان یارانه ریالی اختصاص داده بود. کمیسیون تلفیق مجلس یارانه ریالی دولت را به 250 هزار میلیارد رساند تا میزان یارانه حمایتی در هر سه حوزه حمایت نقدی، خرید تضمینی گندم و دارو افزایش پیدا کند.

اهمیت مذاکره درباره گرد و غبار، کمتر از مذاکرات برجام نیست

سید کریم حسینی، نماینده اهواز، گفته: اعتقاد داریم اهمیت مذاکره در خصوص منشأ خارجی گرد و غبار، کمتر از اهمیت مذاکرات برجام نیست. رایزنی‌های دیپلماتیک در خصوص ریزگردها با کشورهای همسایه را بسیار ضروری می‌دانیم و این مطالبه ما از مسئولین امر است.

بلینکن: از اوکراین حمایت می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: ما به حمایت از اوکراین در مقابل حمله غیرقانونی روسیه ادامه می‌دهیم. ما شما نیروهای خود را در لهستان افزایش داده‌ایم و توانمندی‌های نظامی خود را تقویت کرده‌ایم.

قدرت آتش موشکی و شلیک‌های همزمان ایران ۷ برابر شده

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در آیین رونمایی از دو پایگاه جدید موشکی و پهپادی سپاه با تاکید بر اینکه «قدرت آتش موشکی و شلیک‌های همزمان ما بیش از ۶ تا ۷ برابر شده و زمان آمادگی‌ها و فاصله آمادگی برای شلیک هم بسیار کاهش پیدا کرده است» گفت: هم‌اکنون در این پایگاه و در لحظه می‌توانیم ۶۰ فروند پهپاد را به پرواز درآوریم و به دلیل آنکه برد این پرنده‌های بدون سرنشین زیاد است و محدود نیست، محدودیت هدف نداریم و هر هدف متخاصمی را می‌توانیم مورد اصابت قرار دهیم.

خبرهای ضد و نقیض از کشته شدن مذاکره‌کننده اوکراینی

یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین اعلام کرد خبر کشته شدن «دنیس کری‌یف»، عضو هیات مذاکره‌کننده اوکراین در دور اول با روسیه، حین دستگیری توسط سرویس امنیتی اوکراین به صورت رسمی تایید نشده است. پیش‌تر یک نشریه اوکراینی گزارش داده بود «کری‌یف» در جریان تلاش نیرو‌های امنیتی اوکراین برای دستگیری او به اتهام خیانت کشته شد.

دیدگاه تان را بنویسید