در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 14 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 14 اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541418
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 14 اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

یک شبه نمی‌توان وابستگی انرژی به روسیه را قطع کرد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: بسته تحریمی جدید روسیه با هدف تعمیق تحریم‌های اقتصادی بوده و بانک‌های بیشتری از این کشور را با اقدامات محدود کننده مواجه خواهد کرد. اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تا زمانی که اقدامات نظامی علیه اوکراین را متوقف نکند، ادامه خواهد داشت. اتحادیه اروپا نمی‌تواند یک شبه وابستگی انرژی خود به روسیه را قطع کند چرا که بیش از 40 درصد از انرژی مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کنیم.

فرمول تعیین دستمزد اعلام شد

اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، درباره تعیین دستمزد کارگران اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۰ جلسه کمیته مزد زیرمجموعه شورای عالی کار برگزار شده است. امیدواریم، حداقل دستمزد تا شنبه ۲۱ اسفند مشخص شود. هدف ما حفاظت از کارگاه و کارگر است، حداکثر افزایشی که برای دستمزد کارگران در سال آینده باید رخ دهد، به اندازه تورم خواهد بود.

سرخابی‌ها یکشنبه پذیره‌نویسی می‌شوند

فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران، خبر داد: پذیره‌نویسی سهام استقلال و پرسپولیس یکشنبه ۱۵ اسفند انجام می‌شود. هر کد معاملاتی اجازه خرید ۳۰۰ هزار تومان از سهام سرخابی‌ها را دارد.

دوشنبه نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره اوکراین

پس از نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست لندن و پس از آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای اوکراین برگزار شد، خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به درخواست آمریکا نشستی دیگر را درباره بحران انسانی در اوکراین برگزار می‌کند.

رکورد قیمت جهانی گندم شکست

درگیری روسیه و اوکراین قیمت جهانی گندم طی ۱۴ سال اخیر را به بالاترین حد رساند. این ۲ کشور به عنوان بزرگ‌ترین صادرکنندگان، تامین ۳۰ درصد گندم جهان را بر عهده دارند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

شب گذشته رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با استقبال بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.

کاخ سفید امکان دستیابی به توافق در وین را تأیید کرد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، امکان دستیابی به توافق در مذاکرات احیای برجام در وین را تأیید کرد. او با تأیید حصول پیشرفت‌هایی در مذاکرات، گفت همچنان کارهایی باقی مانده که باید انجام شود.

روند نزولی بستری‌ها و افزایش فوتی‌های کرونا در ۱۹ استان

در هفته ۱۰۶ همه‌گیری کرونا در کشور، روند بستری‌های ناشی از این بیماری در بیشتر استان‌ها نزولی یا ایستاست، اما فوت همچنان در اکثر استان‌های کشور روندی افزایشی داشته است. در برخی استان‌ها از جمله تهران، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز افزایش بارز فوتی‌ها در هفته اخیر را شاهد بوده‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید