در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 15 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 15 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541601
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 15 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.


آمریکا: تحریم‌های روسیه نباید بر احیای برجام تاثیر بگذارد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه ربطی به برجام ندارند و نباید تاثیری بر احیای احتمالی این توافق داشته باشند. ما به تعامل با روسیه در زمینه بازگشت کامل به اجرای برجام ادامه می‌دهیم. روسیه [و آمریکا] در تضمین اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد، منافع مشترکی دارند.

مرگ عضو هیات مذاکره کننده اوکراین تایید شد

‌نام دِنیس کری‌یف، عضو هیات اوکراین در مذاکره با روسیه، در فهرست جان‌باختگان اداره کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین آمده است. رسانه‌های اوکراین با استناد به منابعی گزارش دادند که گویا سرویس امنیت اوکراین پی برده که کری‌یف جاسوس روسیه است و هنگام بازداشت، او را کشته است.

هیچ شاغل و بازنشسته‌ای نباید کمتر از ۵ میلیون تومان دریافت کند

حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: هیچ شاغل و بازنشسته‌ای نباید کمتر از ۵ میلیون تومان دریافت کند. سربازان متاهل، ۹۰ درصد حداقل حقوق یعنی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را دریافت خواهند کرد. سربازان مجرد، ۶۰ درصد حداقل حقوق و سربازان مجردی که در مرز خدمت می‌کنند، ۷۵ درصد حداقل حقوق به آنها تعلق می‌گیرد.

عبور پایتخت از قله موج ششم کرونا 

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران خبر داد: دو هفته است که از قله موج ششم کرونا در پایتخت گذر کردیم. همچنین تقریباً نسبت به هفته قبل ۳۵ درصد آمار موارد ابتلا کاهش یافته است. به گفته او، در حال حاضر تعداد پذیرش سرپایی روزانه به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است.

رعایت ۵۸ درصدی پروتکل‌های ضدکرونا در کشور 

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ (از چهار تا ۱۴ اسفندماه)، همچنان پایین و بالغ بر ۵۸.۳۱ درصد بوده است. همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۷ بهمن تا ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، بالغ بر ۶۱.۸ بوده است.

آمریکا به دنبال جانشین زلنسکی

نیویورک تایمز به نقل از منابع غربی مدعی شد واشنگتن و متحدانش به دنبال یافتن جایگزینی برای زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در صورت کشته شدن یا دستگیری او هستند. در همین حال، رئیس‌جمهور اوکراین گفته با همتای آمریکایی خود درباره مسائل امنیتی، حمایت مالی از اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه گفت‌وگو کرده است. کاخ سفید نیز در این باره اعلام کرد: بایدن طی تماس تلفنی با زلنسکی تایید کرد که دولت وی در حال همکاری با کنگره برای ارائه کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین است.

دیدگاه تان را بنویسید