در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 19 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 536863
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.


علی باقری عازم وین شد

علی باقری، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران، برای از سرگیری مذاکرات وین، بامداد سه‌شنبه تهران را به مقصد وین ترک کرد. او قرار است امروز، با انریکه مورا رئیس کمیسیون مشترک برجام دیدار و گفت‌وگو کند. دور هشتم مذاکرات وین امروز از سر گرفته مى شود.

شمخانی: آمریکا از توهمات کنونی خارج شود

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در توییتر نوشت: دولت فعلی آمریکا تاکنون با تداوم سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران تلاش کرده اهدافی را که او با قلدری نتوانست محقق کند با ارائه وعده‌های بی‌پشتوانه تامین کند. بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نمی‌شود.

اولیانوف: پایان مذاکرات هسته‌ای ایران نزدیک است

اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام کرد: ما پنج دقیقه با خط پایان فاصله داریم. پیش‌نویس سند نهایی تنظیم شده. چندین نکته است که به کار بیشتر نیاز دارد، ولی سند هم‌اکنون روی میز است.

روزهای سخت کرونایی تا 2 ماه آتی

معاون درمان بیمارستان بهارلوی تهران گفت: روزهایی سخت کرونایی طی یک تا دو ماه آینده در انتظارمان خواهد بود. اکنون با درگیری بالایی که اومیکرون ایجاد می‌کند در اکثر بخش‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم. آمار ابتلای کادر درمان به این سویه از کرونا تصاعدی است و تا زمان بهبودی نیز باید به مرخصی استعلاجی بروند.

آمریکا: معافیت تحریمی ایران برای منافع خودمان بود

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفته: معافیت‌های تحریمی ایران به نفع طرف آمریکایی است تا طرف ایرانی. هدف واشنگتن در بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریمی برنامه هسته‌ای دادن امتیاز به ایران نبوده است. صدور این معافیت هیج اثری در ثروتمند شدن ایران ندارد.

تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر امور خارجه

مجلس روز سه‌شنبه و در ساعات ابتدایی آغاز به کار خود جلسه غیرعلنی غیررسمی تشکیل داد. ریاست این جلسه برعهده قالیباف رئیس مجلس و مهمان ویژه این جلسه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همراه چند نفر از معاونان او بود. موضوع جلسه غیرعلنی امروز مجلس، مذاکرات برجام، روند این مذاکرات و دیپلماسی ایران است.

دیدگاه تان را بنویسید