در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- یکم اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه یکم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 538947
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه یکم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

آمریکا و غرب مسئول شکست احتمالی مذاکرات هستند

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در مصاحبه با «کریستین امانپور» مجری شبکه «سی‌ان‌ان» تاکید کرد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب، تلاش‌های زیادی را در ادوار گذشته کرده‌ایم. در این لحظات حساس مذاکرات ما در وین، اگر آمریکا و طرف غربی (واقع‌گرایانه) برخورد نکنند، حتما مسئول شکست احتمالی مذاکرات خواهند بود. اما ما با خوش‌بینی و جدیت برای رسیدن به توافق خوب در وین تلاش می‌کنیم.

تغییر ساعت رسمی کشور متوقف می‌شود؟

طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد. این طرح با یک فوریت، ثبت و با امضای ۲۴ نماینده به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد. قرار است در صورت تصویب نهایی، ساعت رسمی کشور از اول فروردین تا پایان نیمه نخست سال دیگر یک ساعت به جلو نرود. 

نشست شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا ضمن زیر نظر داشتن پیوسته وضعیت اوکراین، با شورای امنیت ملی خود درباره تحولات این کشور جلسه‌ای برگزار می‌کند.

مکرون خواستار موافقت ایران با احیای برجام شد

کاخ الیزه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با «سیدابراهیم رئیسی» همتای ایرانی خود خواستار موافقت ایران با احیای برجام شده است. به اعتقاد مکرون مذاکرات وین با توجه به منافع طرفین به راه‌حل نهایی رسیده و ایران باید از این فرصت برای حفظ توافق هسته‌ای و جلوگیری از وقوع یک بحران بزرگ استفاده کند.

۹۰ درصد جمعیت هدف، واکسیناسیون شده‌اند

عین‌اللهی، وزیر بهداشت، گفت: میزان واکسیناسیون اکنون به ۹۰ درصد جمعیت هدف رسیده است. آنهایی که دو دز تزریق کرده‌اند به ۸۳ درصد و آنهایی که سه دوز تزریق کرده‌اند نیز به ۳۰ درصد جمعیت هدف رسیده است. او همچنین تاکید کرد: اگر فردی دوز سوم را تزریق کند تا ۸۵ درصد از میزان خطرات هنگام ابتلا کم می‌شود و در صورتی که مردم تزریق دوز سوم را بیشتر انجام دهند ان‌شاءالله تا دو ماه آینده به یک وضعیت مساعدی خواهیم رسید.

سرخابی‌ها نزد سازمان بورس ثبت شدند 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: طلسم ۲۴ ساله شکست و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شدند. حرکت به سوی حاکمیت شرکتی مطلوب، شفافیت عملکردی، انضباط مالی و مشارکت مردم و هواداران در این دو باشگاه آغاز شد.

پلیس راه: فعلاً سفر نروید

رئیس پلیس راه شرق استان تهران هشدار داد که در ارتفاعات محورهای شمالی کشور با بارش برف، کولاک، تگرگ و احتمال سقوط بهمن روبه‌رو هستیم، لذا رانندگان از سفر در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید