در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 29 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 29 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 533230
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 29 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

سفر به روسیه نقطه عطفی بین روابط دو کشور است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، روز چهارشنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین راهی روسیه شد. او قبل از سفر به روسیه گفت: در این سفر برای ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای تلاش می‌شود. این سفر می‌تواند نقطه عطفی بین مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران و روسیه باشد. گفت‌وگوهای ایران و روسیه که از کشورهای مهم و پرنفوذ در منطقه هستند، می‌تواند برای امنیت، روابط اقتصادی و تجاری منطقه موثر باشد.

سخنرانی تخت‌روانچی در سازمان امنیت درباره زنان

تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل، گفت: مسائل مربوط به زنان و دختران تحت اختیارات مجمع عمومی و سایر نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد است و شورای امنیت باید تنها زمانی به این موضوع رسیدگی کند که مستقیماً به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی مرتبط باشد.

زمان برای حفظ برجام اندک است

آلنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، روز سه‌شنبه پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: ما به پیشرفت در مذاکرات نیاز داریم زیرا زمان بسیار اندکی برای نجات برجام باقی مانده است.

اردوغان از رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به آنکارا دعوت کرد

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستى، دعوتنامه‌ای از رجب طیب اردوغان برای سفر به ترکیه دریافت کرده است. او در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان هم برای سفر به آنکارا دعوت شد. مقام‌های رژیم اسرائیل اعلام کردند پس از سفر هرتزوگ به ترکیه، انتظار می‌رود طرف ترکیه‌ای نیز به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

آمار رسمی: مهاجرت ۲.۲ برابر شده

بر اساس منابع بین‌المللی (بانک جهانی) جمعیت مهاجر ایرانی در دنیا در سال ۱۹۹۰ میلادی، بالغ بر ۸۲۰ هزار نفر بوده است، که این رقم در سال ۲۰۲۰  میلادی به ۱.۸ میلیون نفر رسیده است. در واقع، طی ۳۰ سال گذشته جمعیت مهاجران ایرانی ۲.۲ برابر شده است. البته بر اساس منابع داخلی (دبیرخانه شورای عالی ایرانیان) جمعیت مهاجران ایرانی خارج از کشور در حال حاضر ۴.۰۴  میلیون نفر برآورده شده است.

افزایش ۴۰ درصدی مبتلایان سرپایی کرونا در تهران

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مراجعات سرپایی‌ در تهران نسبت به سه هفته گذشته گفته: اومیکرون در تهران هم به سمت غالب شدن می‌رود و طبق الگویی که بررسی کرده‌ایم، نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا در تهران اومیکرون است.

گول هوای فریبنده جمعه را نخورید

سازمان هواشناسی اعلام کرد: هوای روز جمعه (اول بهمن‌ماه) بسیار فریبنده است چرا که در شهر چندان خبری از سرما نیست، اما در ارتفاعات وزش باد شدید و سوزناک پیش‌بینی می‌شود. از کوهنوردان خواهشمندیم که در این روز به کوهنوردی نروند تا حادثه تلخ سال گذشته تکرار نشود.

دیدگاه تان را بنویسید