در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه ۲۱ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 542808
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 21 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

بودجه اختصاص یافته برای جهاد تبیین حذف می‌شود

باقرزاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق، گفته: در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه در روز یکشنبه بودجه اختصاص یافته به جهاد تبیین حذف خواهد شد. پس از حذف بودجه جهاد تبیین، منابع آن به بخش‌هایی که نیاز بیشتر کشور است اختصاص داده خواهد شد.

بورل: اشتباه کردیم به اوکراین وعده عضویت در ناتو دادیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: بروکسل در دادن قول‌هایی که نمی‌توانسته آنها را عملی کند دچار اشتباه شده و یکی از آنها، وعده عضویت اوکراین در ناتو بوده است. 

مدارس و دانشگاه‌ها حضوری می‌شوند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه «باید برای مدارس و آموزش عالی برنامه‌ریزی شود تا از این به بعد به صورت حضوری برگزار شوند» گفت: اگر مسئولی در امر حضوری شدن دانشگاه‌ها  کوتاهی کند، کار او تخلف محسوب می‌شود. او به مسافران نوروزی هم توصیه کرده ۳ دز واکسن خود را دریافت کنند، اما گفته ۲ دز واکسن برای مسافرت کافی است.

هیچ کشوری نباید به دنبال بهره‌برداری از مذاکرات برجام باشد

کشورهای فرانسه، انگیس و آلمان در بیانیه‌ای درباره مذاکرات وین اعلام کردند: توافق بر سر مساله هسته‌ای ایران همچنان گزینه روی میز است‌ و باید هر چه سریع‌تر حاصل شود. خروج احتمالی مذاکرات وین از مسیر اصلی خود می‌تواند به فروپاشی توافق‌نامه هسته‌ای ایران منجر شود. هیچ‌کس نباید جهت بهره‌برداری از این مذاکرات و برای به دست آوردن ضمانت‌هایی که ربطی به این توافقنامه ندارد،‌ تلاش کند.

اعدام 81 نفر در عربستان طی یک روز

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه از اجرای حکم اعدام برای 81 نفر طی یک روز خبر داد. در بین این اعدامی‌ها، اسامی هفت شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز دیده می‌شود.

سفارت افغانستان در آمریکا تعطیل شد

وزرات خارجه آمریکا از تعطیلی سفارت افغانستان در واشنگتن به دلیل مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها خبر داد و به دیپلمات‌های افغانستان ۳۰ روز مهلت داد برای ماندن از طریق ویزاهای بشردوستانه اقدام کنند، وگرنه اخراج می‌شوند.

حفظ بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های روسیه برای اوکراین

مشاور زلنسکی در امور اقتصادی گفته: منابع مالی مسدود شده بانک مرکزی روسیه در غرب برای اوکراین حفظ شده است. این مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است.

دیدگاه تان را بنویسید