در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۴ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه چهارم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 539700
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه چهارم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

آخرین وضعیت مذاکرات وین از زبان امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه عمان درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: «ما تحت هیچ شرایطی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خودمان را به این مساله با قوت نشان خواهیم داد. در عین حال، لازمه هرگونه مذاکره‌ای را مفید بودن آن می‌دانیم و اینکه منافعی برای جمهوری اسلامی ایران در آن مذاکره متصور باشد.»

رئیسی: اینترنت پرسرعت در اختیار مردم باشد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه «دولت تاکید دارد اینترنت با کیفیت و پرسرعت در اختیار مردم باشد» گفته: وزارت ارتباطات مکلف است زیرساخت لازم را برای استفاده مردم از مزایای اینترنت امن، باکیفیت و پرسرعت فراهم کند.

کانادا، استرالیا و ژاپن هم روسیه را تحریم می‌کنند

به دنبال تحریم روسیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، سران کانادا، استرالیا و ژاپن از برنامه خود برای اعمال تحریم علیه مسکو به‌دلیل تحولات اخیر در قبال اوکراین خبر دادند. علاوه بر این، دیپلمات‌های اروپایی به روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کردند اتحادیه اروپا قصد دارد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «آژانس تحقیقات اینترنتی» روسیه را در ارتباط با بحران اوکراین، در لیست تحریم‌های خود قرار دهد.

جزئیات پروتکل‌های کرونایی برای سفرهای جاده‌ای نوروز

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد بر اساس آخرین پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، همه مسافرانی که می‌خواهند در ایام نوروز و پس از نوروز سال جدید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند باید کارت واکسن داشته و فاقد علائم بیماری باشند. پروتکل‌های ابلاغی مشمول سفرهای جاده‌ای با اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی خواهد شد.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در اوکراین

شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین اعلام کرد وضعیت فوق‌العاده به مدت ۳۰ روز در سراسر این کشور اعمال خواهد شد. یکی از مقامات ارشد امنیتی اوکراین با اعلام این خبر گفته پارلمان طی ۴۸ ساعت آینده در این باره رأی‌گیری خواهد کرد. علاوه بر این، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد اوکراین از شهروندانش خواسته تا هرچه سریع‌تر خاک روسیه را ترک کنند.

یعقوب یادعلی درگذشت

یعقوب یادعلی، نویسنده، در ۵۱ سالگی در بوستون آمریکا از دنیا رفت. یادعلی متولد سال ۱۳۴۹ در نجف‌آباد بود. رمان «آداب بی‌قراری» مشهورترین اثر اوست که موفق به کسب چند جایزه ادبی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید