در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 18 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 18 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 542157
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 18 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

 

روسیه چهارشنبه را آتش‌بس اعلام کرد

ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد از ساعت ۱۰ صبح امروز، چهارشنبه، و با اهداف بشردوستانه در پنج شهر اوکراین (چرنهیف، خارکیف، کی‌یف، ماریوپل و سومی) آتش‌بس برقرار خواهد بود.

دیدار صمیمانه مادورو و هیات آمریکایی

نیکولاس مادورو دیدار با هیات آمریکایی را تایید کرد و گفت: شنبه‌شب گذشته هیاتی از طرف دولت آمریکا به ونزوئلا آمد و من در کاخ ریاست‌جمهوری با آنها دیدار کردم. رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه با اشاره به اینکه جلسه‌اش با هیات آمریکایی حدود ۲ ساعت طول کشیده، تاکید کرد این دیدار در فضایی محترمانه و صمیمانه و در جوی کاملاً دیپلماتیک برگزار شده است. گفته می‌شود چند روز بعد از این دیدار دولت ونزوئلا دو زندانی آمریکایی را آزاد کرده است. برخی این اقدام را نشانه بهبود روابط میان آمریکا و ونزوئلا، قوی‌ترین متحد مسکو در نیمکره غربی، می‌دانند.

روسیه رسما از مسابقات انتخابی جام جهانی ٢٠٢٢ قطر حذف شد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با انتشار یک بیانیه از حذف روسیه و صعود لهستان به فینال پلی‌آف جام‌جهانی ۲۰۲۲ خبر داد.

طرح آزمایشی یارانه بنزین در کیش چگونه پیش می‌رود؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین، طرح مثبتی بوده و با موفقیت در سه جایگاه جزیره کیش به صورت آزمایشی اجرا شده و استمرار دارد. در حال انجام سوخت‌گیری با روشی متفاوت از سامانه هوشمند سوخت هستیم که سهمیه را به جای خودروها به اشخاص اختصاص می‌دهیم. با ایجاد زیرساخت لازم در جایگاه‌ها و بخش‌های فنی و عملیاتی این طرح آزمایشی و اینکه مورد استقبال مردم قرار گرفته، مشخص می‌شود که طرح مثبتی بوده است.

خارجی‌های داوطلب در نبرد برای اوکراین مشمول حق شهروندی می‌شوند

معاون وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد شهروندان خارجی که به طور داوطلبانه به جبهه نبرد برای اوکراین ملحق می‌شوند مشمول حق شهروندی اوکراین خواهند بود. به گفته ینین با آنها قرار داد امضا می‌شود و پاسپورت نظامی دریافت می‌کنند و در صورتی که در آینده بخواهند شهروند اوکراین باشند، قانون راه‌ آنها را هموار می‌کند.

میانجی‌گری قطر بین ایران و آمریکا

فایننشیال تایمز خبر داده قطر میان ایران و آمریکا میانجی‌‌‌گری می‌کند. یک دیپلمات گفته مقامات قطری همچنین برای تسهیل گفت‌وگوهای مستقیم بین واشنگتن و تهران، در صورت حصول توافق، تلاش کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که هرگونه موضوع باقی‌مانده، مانند مبادله زندانیان و رفع تحریم‌های اضافی، در آینده قابل بررسی است. این دیپلمات گفته که هم آمریکا و هم ایران می‌خواهند «در صورت دستیابی به توافق» به مذاکرات ادامه دهند: «بزرگ‌ترین اشتباه در قرارداد ۲۰۱۵ توقف مذاکرات پس از امضای آن بود.»

ژاپن هم واردات نفت را از روسیه تحریم می‌کند

دبیر کابینه ژاپن روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت توکیو با جامعه بین‌الملی و شرکای خود در گروه 7 همکاری می‌کند و در راستای تحولات اوکراین واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه را تحریم می‌کند. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته با اضای یک فرمان اجرایی واردات نفت و گاز و انرژی را از روسیه تحریم کرد. پیش از آن انگلیس نیز اعلام کرد خرید نفت و گاز از روسیه را ممنوع می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید