در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه ۱۸ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 542320
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه ۱۸ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

بخشی از فدراسیون فوتبال ایران توسط AFC تعلیق شد

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران تعلیق شد. این کمیته در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا خبرساز شده بود. این تعلیق تا زمان رفع تمام ایرادات مدنظر دبیرخانه کنفدراسیون آسیا ادامه خواهد داشت.

مخالفان برجام در آمریکا و ایران اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند

میخائیل اولیانوف، نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین، در توییتی نوشت: مخالفان برجام چه در ایالات متحده و چه در ایران به‌طور هماهنگ (که بسیار تکان دهنده است) با این ادعا که روسیه بر مذاکرات وین تسلط دارد، اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند. این تملق اما بی‌پایه و اساس است.

روسیه: هدف ما اشغال اوکراین نیست

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اشاره به اینکه «هدف ما اشغال اوکراین، نقض حاکمیت و تغییر قدرت در اوکراین نیست» گفته: کشورهای ناتو بیشترین مسئولیت را در بحران اوکراین بر عهده دارند و پنتاگون باید جامعه بین‌المللی را در مورد برنامه‌های بیولوژیکی که در اوکراین در حال توسعه است، مطلع کند. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، هم با تاکید بر اینکه «سطح تهدید در اوکراین به بالاترین حد خود رسیده» گفت: شاید روسیه بتواند زیرساخت‌های اوکراین را از بین ببرد اما نمی‌تواند شجاعت مردم این کشور را نابود کند.

بازداشت‌شدگان چهارشنبه‌سوری تا پایان عید بازداشت می‌مانند

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفته: پلیس در چهارشنبه پایان سال در آماده‌باش کامل است و با کسانی که بخواهند اقدامات مخاطره‌آمیز انجام دهند، برخورد قاطع می‌شود. به گفته او، بازداشت‌شدگان چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت می‌مانند.

بودجه ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین

وال استریت ژورنال گزارش داده مجلس نمایندگان آمریکا بودجه ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای اوکراین و در پاسخ به حمله روسیه را تصویب می‌کند.

اعطای مرخصی نوروزی به مجرمین خطرناک ممنوع شد

رئیس سازمان زندان‌ها طی دستورالعملی خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور، تاکید کرد به محکومان مخل امنیت و آرامش جامعه مرخصی نوروزی اعطا نشود.

برآورد افزایش قیمت ۵۰ تا ۷۰ درصدی مرغ و تخم‌مرغ

محسن زنگنه، نماینده مجلس، گفته: برآوردمان این است که در قیمت مرغ و تخم‌مرغ نهایتا بین ۵۰ تا۷۰ درصد افزایش قیمت را داشته باشیم. قیمت لبنیات هم شاید ۳۰ درصد افزایش داشته باشد. ما از دولت این ضمانت را گرفتیم که می‌تواند از روز اول هم ارز ترجیحی را کلا حذف کند اما اگر کالایی را از شمول ارز ترجیحی خارج کرد نباید باعث تورم و بالا رفتن قیمت کالا نسبت به سال ۱۴۰۰ شود.

دیدگاه تان را بنویسید