در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه ۱۶ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541855
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه ۱۶ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

درخواست ملاقات آمریکا زمانی معنا دارد که دلیلش را بدانیم

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد مطالبه‌های جدید از ایالات متحده در مذاکرات وین و اینکه آیا چین هم مطالبه جدیدی روی میز قرار داده، گفت: «در مورد چین می‌توانم بگویم که موضع این کشور یکی از سازنده‌ترین مواضعی بوده که ما از روز اول تا به امروز داشتیم.» او در مورد مذاکرات مستقیم با آمریکا هم گفته: «در این مورد موضع جمهوری اسلامی ایران یک موضع تداوم‌دار بوده و انقطاعی در آن وجود نداشت. از روز اول هم گفته‌ایم آنچه ایالات متحده به عنوان درخواست ملاقات مستقیم از ما دارد، تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که ما دلیل آن ملاقات را بدانیم.»

«شکدم» فقط ۱۸ روز در ایران اقامت داشت

یک منبع آگاه در قوه قضائیه گفته «کاترین شکدم» ۵ سفر به ایران داشته و در این سفرها، مجموعاً ۱۸ روز در کشورمان اقامت و حضور داشته است. به گفته او، ادعاهای مطرح شده خیال‌پردازی‌های ژورنالیسیتی و یک سناریوی تبلیغاتی و سیاسی دور از واقعیت است.

ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در ارتباط با توافق برجام و تأثیری که بر فعالیت‌های آژانس در ایران می‌گذارد، گفت: مسائل پادمانی به توافق برجام ارتباطی ندارد و ایران باید تحت هر شرایطی به این توافقات پایبند باشد. پروتکل الحاقی بخشی از برجام است. داشتن توافقی بدون توافقات جامع پادمانی، دشوار است.

فیلم‌های اکران نوروزی نهایی شد

جلسه شورای صنفی نمایش یکشنبه ۱۵ اسفندماه برگزار و ترکیب نهایی هفت فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱ مشخص شد. «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «مرد بازنده»، «گل به خودی»، «سگ‌بند»، «قدغن» و «شادروان» در ترکیب نوروز سال آینده از ۱۸ اسفند روی پرده می‌روند. بر اساس تصمیم این شورا، فیلم «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی هم می‌تواند از اکران ویژه عید فطر یا هر موعد دیگر که سازندگان فیلم تمایل داشته باشند، برخوردار شود.

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان تایید شد

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، اعلام کرد: «لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان» که در مراحل قبل از سوی شورای نگهبان با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود، در جلسه این شورا بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وزرای خارجه روسیه و اوکراین دیدار می‌کنند

خبرگزاری تاس روسیه با اشاره به برگزاری سومین دور از مذاکرات بین مسکو و کی‌یف برای پایان دادن به جنگ اعلام کرد: وزرای خارجه اوکراین و روسیه ۱۹ اسفند در آنتالیا دیدار خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید