در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- یکم اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه یکم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 539071
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه یکم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

روند افزایشی فوتی‌های کرونا تا دو هفته آتی

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، گفت: در جلسه امروز، گزارشی از وضعیت اومیکرون در جهان و ایران در هفته گذشته ارائه و مشخص شد بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان کاهش اما مرگ و میر ناشی از کرونا و اومیکرون افزایش یافته است که البته قابل تصور است؛ چون بین تعداد مبتلایان و موارد مرگ و میر، تاخیر یکی دو هفته‌ای وجود دارد. او گفته: پیش‌بینی می‌شود که میزان مرگ و میر کرونا در کشور تا یکی دو هفته آینده، روند افزایشی داشته باشد و بعد از آن به تدریج از اواسط یا اواخر اسفند، شاهد سیر نزولی موارد مرگ و میر روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کشور باشیم.

نامه مجلس به رئیسی برای گرفتن تضمین‌های لازم در مذاکرات

محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس،  با اشاره به اینکه «مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده و تا به حال خوب پیش رفته است، اگر در گذشته نیز به همین منوال پیش می‌رفت ما به یک توافق برد برد می‌رسیدیم» گفته: «مجلس در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواسته تا آمریکایی‌ها تضمین لازم برای لغو تحریم‌ها را ندهند برای توافق عجله‌ای نداشته باشیم. ما معتقدیم آمریکایی‌ها بیشتر از ما به توافق نیاز دارند.»

ملکه انگلیس به کرونا مبتلا شد

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد هر چند تست ملکه بریتانیا مثبت اعلام شده اما علائم ویروس در بدن وی شدید نیست. بی‌بی‌سی هم اعلام کرده با توجه به شدید نبودن بیماری، ملکه انگلیس همچنان به وظایف سبک خود ادامه می‌دهد.

وزیر نیرو: تا این لحظه آبی از افغانستان وارد ایران نشده است

محرابیان، وزیر نیرو، با اشاره به اینکه «سه ماه است با طرف افغان برای رهاسازی آب مذاکره می‌کنیم» گفته: طرف افغان در بیانیه‌ای اعلام کرد حقوق جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت می‌شناسد و آب حتما آزاد می‌شود ولی تا این لحظه این کار انجام نشده. ما به طرف افغانی هم تذکر دادیم که امیدواریم در روزهای آینده نسبت به رهاسازی آب اقدام کنند.

کامالا هریس: احتمال جنگ در اروپا زیاد است

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه در نشست خبری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این ادعا که احتمال جنگ در اروپا زیاد است و پوتین هم تصمیمش را برای حمله گرفته، گفت: تحریم بهترین ابزار بازدارنده علیه روسیه است. او گفته: تمایل اوکراین برای عضویت در ناتو را ارج می‌نهیم اما این مساله زمان خواهد برد، عضویت در ناتو یک شبه میسر نمی‌شود و روند خود را نیاز دارد.

حادثه‌آفرینی راننده تریلی در مسجد جمکران

پایگاه اطلاع‌رسانی مسجد جمکران اعلام کرد: راننده یک دستگاه خودروی تریلی که دچار ناراحتی روحی شده بود، اقدام به شکستن درب ۶ مسجد مقدس جمکران کرد و قصد ورود به صحن جامع مهدوی را داشت که ماشین وی متوقف و از حرکت باز ماند. این حادثه خسارت خاصی به همراه نداشت و نیروهای امنیتی در حال بررسی چرایی اقدام راننده هستند.

دیدگاه تان را بنویسید