در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 7 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه هفتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 540176
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه هفتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

خزانه‌داری آمریکا، پوتین، لاوروف و شویگو را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و وزیر دفاع روسیه را تحریم کرد. اتحادیه اروپا هم اعلام کرده تحریم‌های مالی و فناوری شدیدی علیه ۶۴ ساختار کلیدی روسیه از جمله ریاست‌جمهوری، وزارت دفاع، سرویس اطلاعات خارجی و دیگر سازمان‌های دولتی روسیه وضع کرده‌ تا دسترسی آنها به بازارهای مالی و فناوری اروپا را محدود کند.

پیشروی نظامیان روسیه به سمت پایتخت اوکراین 

شبکه تلویزیونی الجزیره از حمله نیروهای نظامی روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین از چند محور و شنیده شدن صدای درگیری و تیراندازی در مناطق مختلف این شهر خبر داد. در همین حال، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بامداد شنبه با انتشار پیامی اعلام کرد که شنبه‌شب (به وقت محلی) نیروهای روسیه سعی خواهند کرد قبل از طلوع آفتاب شهر کی‌یف پایتخت این کشور را تصرف کنند.

چرایی کیفیت پایین خودروها از زبان معاون کیفیت ایران‌خودرو

استاد رحیمی، معاون کیفیت ایران‌خودرو گفت: مشتری با مقایسه صنعت خودرو داخلی و خارجی به فاصله بین آنها واقف شده و بر این اساس، نارضایتی از سطح کیفیت و تکنولوژی خودروهای داخلی شکل گرفته است. نقدینگی لازم که با آن بتوانیم به فکر ارتقای کیفیت هم باشیم، نداریم. 

رئیسی برای پنجمین بار با مکرون گفت‌وگو کرد

سیدابراهیم رئیسی برای پنجمین بار به صورت تلفنی با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد. رئیس دولت سیزدهم از زمان به دست گرفتن سکان قوه مجریه بیشترین گفت‌وگوی تلفنی را با رئیس‌جمهور فرانسه داشته است.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه حمله روسیه وتو شد

روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت حمله این کشور به اوکراین را وتو کرد. امارات، هند و چین به این قطعنامه رأی ممتنع و ۱۱ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل به آن رأی مثبت دادند.

آمریکا نیروهای بیشتری به اروپا اعزام می‌کند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با اعلام اینکه آمریکا از «وجب به وجب» خاک ناتو دفاع می‌کند، دستور داده تا برای تقویت توانایی نظامی کشورش در اروپا و حمایت از متحدان ناتو، نیروهای بیشتری به اروپا اعزام شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید