در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541924
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

پنتاگون: ۱۵ کشور به اوکراین سلاح می‌دهند

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت که واشنگتن و ۱۴ دولت دیگر در حال ارسال تسلیحات به اوکراین هستند و نیروهای مسلح این کشور نیز از آنها در نبرد با روسیه استفاده می‌کند.

تصمیم‌گیری مشترک دولت فعلی و گذشته درباره کرونا 

حسین کرمانپور، رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا، گفت: «یک چیز مشترک در هر دو دولت گذشته و فعلی این است که تصمیم را وقتی می‌گیرند که دیر شده است، البته به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی محدودیت چندانی وجود ندارد چرا که ویروس کرونا دستش را دور گردن سفره ملت انداخته و تعارض جدی با بحث اقتصاد دارد، در خیلی از کشورها هم همین است، دنیا مجبور شده از فاز لاک‌داون عبور کند.»

کاهش سرعت اینترنت؛ سرگردانی بیماران در داروخانه‌ها و مراکز درمانی

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با اشاره به سرگردانی بیماران در داروخانه‌ها و مراکز درمانی به دلیل سرعت کم اینترنت، گفت: بدون فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم اصرار بر اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی به صورت ناقص دارند، در این شرایط حداقل انتظار این است که برای در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و اصلاح نرم‌افزارهای سازمان‌های بیمه‌گر، فکر اساسی کنند.

دربی هفته آینده با تماشاگر برگزار می‌شود

بنا به اعلام وزیر ورزش و جوانان، دیدار پنجشنبه هفته آینده (٢۶ اسفند) تیم‌های استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. ٣٠ درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی در این بازی در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد.

تحریم نفت روسیه قیمت‌ها را به بیش از ۳۰۰ دلار می‌رساند

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، تاکید کرد: کنار گذاشتن نفت روسیه پیامد‌هایی دارد که ممکن است به قیمت بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه منجر شود. این سیاست‌های اتحادیه اروپاست که قیمت انرژی را افزایش می‌دهد. روسیه ۴۰ درصد گاز مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند و همیشه شریک قابل اعتمادی بوده است.

برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری 

نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله جنتی برگزار شد. رئیس مجلس خبرگان رهبری در ابتدای این اجلاسیه گفت: باید برای افراد فقیر و کسانی که وضع مالی خوبی ندارند، فکری کنیم. در این شرایط اگر شکم گرسنگان را سیر کنیم معجزه کردیم.

تحریم‌ روسیه ربطی به هدف مشترک در مذاکرات وین ندارد

جن ساکی، سخنگوی‌ کاخ سفید، با اشاره به اینکه مذاکرات وین پیشرفت زیادی داشته، موضوع تضمین‌دهی آمریکا به روسیه در زمینه تاثیر تحریم‌های مسکو بر همکاری‌اش با ایران را موضوعی بی‌ربط به مذاکرات وین تلقی و آن را رد کرد.

پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین بدون دستاورد

یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده اوکراین با روسیه درباره روند مذاکرات دو طرف گفت: هیچ نتیجه قابل توجهی در مورد آتش‌بس موقت در مذاکرات با روسیه به دست نیامد. مذاکرات با روسیه در چند گام کوچک از نظر ایجاد مسیرهایی برای کمک‌های بشردوستانه رو به جلو بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید