در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 540942
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

بایدن: قرار نیست در جنگ اوکراین مداخله نظامی مستقیم کنیم 

بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت: آمریکا و متحدانش به شدت برای حملات روسیه به اوکراین آمادگی داشتند و ما به کی‌یف برای مقابله با مسکو کمک می‌کنیم. ایالات متحده آسمان خود را برای تمامی هواپیماهای روسی می‌بندد. من از تمامی ابزارها برای حفاظت از کسب و کارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی در مقابل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بهره خواهم گرفت. او تاکید کرد: نظامیان ما هم‌اینک در جنگ اوکراین حضور ندارند و در آینده نیز قرار نیست در این جنگ مداخله نظامی مستقیم کنیم.

پارلمان اروپا عضویت اوکراین را پذیرفت

پارلمان اروپا با ٦٣٧ رای مثبت، ١٣ رای مخالف و ٢۶ رای ممتنع درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت. پذیرفتن تقاضای اوکراین توسط پارلمان اروپا به معنی عضویت کی‌یف در این اتحادیه نیست، بلکه این رأی‌گیری روند پیوستن اوکراین را آغاز می‌کند. 

کاهش چشمگیر خرید گوشت توسط مردم

رئیس شورای تامین دام زنده کشور اعلام کرد: موج‌سازی برای افزایش قیمت گوشت در ماه‌های پایانی سال ایجاد شد اما از آنجایی که میزان عرضه افزایش پیدا کرد و تقاضا کاهش، ما شاهد افت قیمت گوشت هستیم. اما در هفته اول اسفند بدون تقاضا و در رکود بی‌سابقه طی شد.

نفت ۱۱۰ دلاری شد

قیمت نفت بر اثر تنش‌های سیاسی و تحریم‌های غرب علیه روسیه، رکورد جدیدی ثبت کرد و به ۱۱۰ دلار رسید. نفت خام بِرِنت، معیار بین‌المللی قیمت نفت، به بشکه‌ای ۱۱۰ دلار رسیده که بالاترین سطح در بیش از ۸ سال گذشته است. 

خطر بروز قله جدید اومیکرون با گونه BA.2 

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست، گفت: از قله پیک ششم با سویه اومیکرون از نظر بستری و مرگ گذر کردیم، اما از نظر مرگ‌ومیر تاخیر داریم و طی یکی-دو هفته دیگر از قله عبور می‌کنیم. برخی کشورها ساب‌واریانتی با عنوان BA.۲ را که به خانواده اومیکرون تعلق دارد، گزارش کرده‌اند. در حال حاضر تعداد معدودی مبتلا به ساب‌واریانت BA.۲ در کشور گزارش شده است.

زهره فکور صبور درگذشت

زهره فکور صبور، بازیگر سریال روزگار جوانی، درگذشت. هنوز علت دقیق مرگ این بازیگر مشخص نیست اما بنا بر گفته منابع آگاه این بازیگر ساعت هشت شب به بیمارستان منتقل شده اما پزشکان موفق به نجات وی نشده‌اند. او متولد یکم فروردین ۱۳۵۷ بود. 

ادعای مقام اوکراینی مبنی بر خنثی شدن ترور زلنسکی

به ادعای یک مقام ارشد اوکراین، به کمک اطلاعات نیروهای امنیتی روسیه که نسبت به اوکراین دلسوزی دارند، نقشه ترور ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور توسط دو جوخه مرگ ویژه چچنی، خنثی شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید