در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 3 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه سوم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 539348
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه سوم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

پیشنهاد تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای گروه‌های پرخطر

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری گفت: به نظر می‌رسد در کشور بعد از عید نوروز نیز درگیر اومیکرون خواهیم بود و این پیک با سرعت فروکش نخواهد کرد. پیشنهاد می‌شود برای کاهش مرگ‌ومیر بیماران و کاهش ابتلای کادر درمان، آنها را به‌صورت داوطلبانه با دوز چهارم واکسن کرونا واکسینه کنیم.

دستور پوتین برای ورود ارتش روسیه به شرق اوکراین

شب گذشته بعد از اعلام به رسمیت شناختن مناطق مورد اختلاف بین روسیه و اوکراین از طرف ولادیمیر پوتین، منابع خبری گزارش دادند رئیس جمهوری روسیه به ارتش این کشور دستور داده برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود. از طرف دیگر شبانه خودروهای زرهی اوکراین هم به سمت این مرزها حرکت کردند. زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این باره گفت: اقدامات روسیه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است. مرزهای بین‌المللی اوکراین بدون توجه به تصمیمات روسیه ثابت خواهد ماند.

معاون سپاه: محتوای فایل صوتی سند محکم فسادستیزی سپاه است

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه، گفته: روشن است که محتوای فایل صوتی منتشر شده و اقدامات بعدی انجام شده، یک سند محکم برای فسادستیزی سپاه است. بر همین اساس، وقتی این فایل صوتی در بهمن سال ۱۳۹۸ انتشار یافت، به دلیل محتوایی که داشت، نتوانست علیه سپاه پاک‌دست جنجالی به پا کرده و اهداف انتشاردهندگان را تأمین کند.

نشست اضطراری شورای امنیت درباره بحران اوکراین

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره تشدید بحران اوکراین برگزار شد. از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از کاخ سفید، اعلام کرد تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه با هماهنگی متحدان امروز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

فعالیت غیرقانونی روسای ۷ فدراسیون ورزشی

با توجه به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، روسای ۷ فدراسیون ورزشی که عضو هیات علمی دانشگاه هستند، باید جهت ادامه فعالیت بین دانشگاه و فدراسیون‌های تحت ریاست خود، یکی را انتخاب کنند.

«واکسن» به تنهایی معجزه نمی‌کند

حمید سوری، اپیدمیولوژیست، گفت: این تصور که واکسن قرار است به تنهایی معجزه کند غلط است. نظام بیماریابی فعال نداریم و تنها کسانی شناسایی می‌شوند که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می‌کنند. موارد مرگ و میر احتمالا تا دو هفته آینده هم ادامه داشته باشد. در شناسایی کانون‌های آلودگی کووید۱۹ چندان موفق نبوده و نیستیم. اساس رنگ‌بندی‌ شهرها گمراه‌ کننده است.

دیدگاه تان را بنویسید